آتش‌سوزی در کارخانه‌ای در دهلی نو جان دست کم ۴۳ کارگر را گرفت. به گفته پلیس هند این افراد در هنگام وقوع آتش‌سوزی در داخل کارخانه خوابیده بودند و براثر استنشاق دود ناشی از آتش خفه‌شده‌اند.

آتش‌سوزی در نخستین ساعات روز یکشنبه ۸ دسامبر اتفاق افتاد. تیم تحقیق پس از مهار آتش وارد محل وقوع حادثه شدند (عکس از Sajjad HUSSAIN / AFP)

به گزارش خبرگزاری فرانسه دست کم ۴۳ نفر در آتش‌سوزی یک کارخانه در دهلی‌نو جان خود را از دست دادند. این آتش‌سوزی در ساعت‌های اولیه صبح روز یکشنبه ۸ دسامبر/۱۷ آذر در محله قدیمی پایتخت هند اتفاق افتاد.

نارندرا مودری، نخست‌وزیر هند در حساب توییتر خود این آتش‌سوزی را «فاجعه» خواند و به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.

مونیکا بهاردواج، معاون پلیس شمال دهلی تعداد کشته‌شدگان را ۴۳ نفر اعلام کرد و خبر از بستری شدن ۱۶ نفر داد.

او اضافه کرد: عملیات نجات به پایان رسیده است و جسد دیگری در محل وجود ندارد. هنوز دلیل آتش‌سوزی برای ما مشخص نیست اما می‌دانیم که وجود کیسه‌ها و کیف‌های پلاستیکی در محل، آتش را تقویت کرده است.

سونیل چاودهاری، معاون رئیس پلیس دهلی نو نیز به خبرنگاران اعلام کرد تاکنون حداقل ۵۰ نفر از محل آتش‌سوزی نجات داده شده‌اند. یک مقام ارشد پلیس نیز پس از آن خبر از نجات ۸ نفر دیگر داد و بدین صورت شمار نجات یافتگان به دست کم ۵۸ نفر می‌رسد.

به گفته معاون رئیس پلیس دهلی نو این افراد کارگران کارخانه بودند که در درون ساختمان خوابیده بودند. پلیس ناحیه نیز اعلام کرد بیشتر قربانیان در هنگام وقوع آتش‌سوزی در داخل ساختمان خواب بودند و به دلیل خفگی ناشی از دود آتش جان خود را از دست دادند.

علاوه بر کارخانه فوق بسیاری از مغازه‌ها و واحدهای تولیدی کوچک نیز در امتداد خیابان محل وقوع حادثه قرار دارند که آتش به آن‌ها سرایت نکرده است.

بیشتر واحدهای تولیدی و کارخانه‌های شهرهای بزرگ هند غالبا در نواحی قدیمی و ارزان قیمت شهر قرار دارند و کارگران و مهاجران از این ساختمان‌ها به عنوان محل استراحت شبانه استفاده می‌کنند.