کارگران مترو اهواز، مرکز استان خوزستان، ماه‌هاست حقوقی نگرفته اند. هر چند کارگران بارها دست به تجمع زده‌اند، به مطالبات آنها پاسخی داده نمی‌شود. کارگران معترض بار دیگر در اعتراض به پرداخت‌نشدن حقوق‌شان دست به اعتراض زدند.

تجمع کارگران مترو اهواز، ۱۹ تیر ــ عکس: آرشیو

کارگران مترو اهواز سه‌شنبه ۱۹ آذر در خیابان سلمان فارسی این شهر تجمع کردند. ۲۰ ماه است حقوق کارگران پرداخت نشده است. شرکت کیسون، پیمانکار متروی اهواز، شهرداری را مسئول نپرداختن مطالبات کارگران معرفی می‌کند. اما شهرداری مدعی است به شرکت کیسون بدهکار نیست.

این در حالی است که شورای تامین استان چند ماه پیش شرکت کیسون و شهرداری را موظف به پرداخت مطالبات کارگران کرده است. طبق مصوبه شورای تامین ۵۰ درصد مطالبات کارگران را باید پیمانکار و نیمی را شهرداری اهواز بپردازد.

یکی از کارگران به خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) گفته است: «جای تاسف دارد بعد از ماه‌ها اعتراض، کسی صدای ما را نمی‌شنود. با این حال کارگران متروی اهواز همچنان خواستار احقاق حقوق خود هستند.»

شهرام شاهین زاده مدیرعامل قطار شهری اهواز در ارتباط با اختلاف میان شهرداری و شرکت کیسون گفته است: «از نظر پیمانکار یکسری اختلاف حساب بین آن‌ها و سازمان قطار شهری اهواز وجود دارد… همه صورت وضعیت‌های مالی شرکت پیمانکاری کیسون به صورت سندی از سوی سازمان قطار شهری اهواز پرداخت شده و پیمانکار حتی یک ریال از از سازمان طلبکار نیست.»

کارگران در تیرماه نیز به مدت دو هفته مقابل دفتر شرکت، و شهرداری اهواز حرکت اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش ایرنا، با توجه به شدت گرفتن اختلاف میان شهرداری و پیمانکار و سرنوشت نامشخص پروژه پرداخت مطالبات کارگران در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پروژه قطار شهری اهواز که عملیات اجرایی آن سال ۸۵ آغاز شده، تاکنون کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت داشته و از اواخر سال گذشته به دلیل مشکلات مالی متوقف شده است.


بیشتر بخوانید: