رئیس جمهوری آمریکا به نیروی دریایی ایالات متحده مستقر در خلیج فارس در مقابله با قایق‌های تندرو سپاه پاسداران دستور تیر داد.

چهارشنبه ناآرام در خلیج فارس: قایق‌های تندرو سپاه به یک کشتی جنگی آمریکا نزدیک می‌شوند

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه ۲۲ آوریل/ ۳ اردیبهشت با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد به نیروی دریایی ایالات متحده دستور تیر داده است:

«به نیروی دریایی آمریکا دستور داده‌ام به سمت قایق‌های تندرو ایرانی که کشتی‌های ما را آزار می‌دهند، تیر‌اندازی کرده و آنها را نابود کنند.»

چهارشنبه هفته گذشته ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که قایق‌های سپاه پاسداران «با سرعت و به قصد ایجاد مزاحمت» به کشتی‌های جنگی آمریکا در خلیج فارس نزدیک شده‌اند.

بر این اساس قایق‌های سپاه چندین بار به کشتی‌های جنگی آمریکا با نام‌های لویس پولر،‌ پاول همیلتون، فایر بولت، سیروکو، رانگل و یو. اس. اس مائوی که در آب‌های مشترک شمال خلیج فارس در حال تمرین نظامی بودند با سرعت زیاد نزدیک شدند و از کنار این کشتی‌ها عبور کردند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه چند روز بعد در اطلاعیه‌ای ادعا کرد نیروهای ایالات متحده در دو نوبت در روزهای  ۱۸ و ۱۹ فروردین با «بی‌توجهی به اخطار نیروهای سپاه و اعمال رفتاری پرخطر» سد راه یک کشتی سپاه (کشتی شهید سیاوشی) شده‌  بودند.

سپاه پاسداران در ادامه این اطلاعیه تهدید کرده بود هرگونه «خطای محاسباتی را قاطعانه» پاسخ می‌دهد.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا برای اثبات آنچه که در چهارشنبه ناآرام خلیج فارس اتفاق افتاد، ویدیویی هم از نحوه مزاحمت قایق‌های تندرو سپاه پاسداران منتشر کرده بود.

در همان روز نیروی دریایی سپاه یک نفتکش تایلندی را هم توقیف کرده بود.

بیشتر بخوانید: