یک پژوهش جدید در هنگ کنگ نشان داده است که دوره درمان بیماران کووید ۱۹ که علایم ملایم و متوسط از خود بروز داده‌اند، با تجویز ترکیبی از سه داروی ضد ویروس کاهش یافته است. همزمان ژاپن مجوز استفاده از یک داروی ضدابولا برای بیماران کووید ۱۹ با علایم شدید را صادر کرد.

دانشمندان در پی یافتن واکسن و درمان قطعی برای ویروسی هستند که همه جهان را درگیر خود کرده است/ عکس از آرشیو

به گزارش شبکه خبری الجزیره، یک پژوهش در هنگ کنگ که بر روی ۱۲۷ بیمار انجام شده، نشان داد که بیمارانی که ترکیبی از داروی لوپیناویر/ریتوناویر ضد ویروس اچ آی وی، داروی ریباویرین برای هپاتیت، و چند داروی ضد التهاب را مصرف کردند نسبت به بیمارانی که فقط از داروی اول استفاده کردند زودتر بهبود می‌یابند.

این نتایج برای بیمارانی که علایم ملایم تا متوسطی از خود بروز داده اند صادق است.

بر اساس این پژوهش که روز جمعه در یک ژورنال پزشکی منتشر شد، افرادی که ترکیب سه دارو را دریافت کردند به طور متوسط پنج روز بیشتر از گروه دیگر بهبود یافته‌اند. به عبارتی، دوران بهبود آنها به طور متوسط از ۱۲ روز به هفت روز تقلیل یافته و پس از این دوران هیچ ویروسی در بدن آنها شناسایی نشد.

یکی از پژوهشگران گفته است که آزمایش اخیر نشان می‌دهد درمان زودهنگام آن دسته از مبتلایان به کووید ۱۹ که علایم ملایم تا متوسطی دارند با ترکیبی از داروهای ضدویروس می‌تواند به سرکوب سریع ویروس منجر شود و همزمان با بهبود علایم بیمار به کاهش خطر انتقال آن به کارکنان بخش بهداشت و سلامت نیز کمک کند.

این مطالعه بین ۱۰ فوریه و ۲۰ مارس در هنگ‌کنگ بر روی بیمارانی انجام شد که تست کرونای آنها مثبت بوده و در بیمارستان بستری شده‌اند.

 دانشمندان در حال تلاش برای یافتن دارویی برای کنترل ویروس جدید کرونا هستند. اما هنوز هیچ درمان قطعی یا واکسنی معرفی نشده است.

در راستای تلاش دولت‌ها برای یافتن درمان کرونا و یا کاهش طول دوران بیماری، دولت ژاپن پنج‌شنبه استفاده از داروی ضدویروس رمدسیویر برای بیماران مبتلا به کرونا را تایید کرد.

داروی رمدسیویر که پیشتر برای درمان ابولا تولید شده اولین دارویی است که در ژاپن برای درمان کووید ۱۹ مجوز می‌گیرد. این تصور وجود دارد که این دارو به درمان بیماران با علایم شدید کمک خواهد کرد، گرچه این نگرانی وجود دارد که میزان کافی از آن وجود نداشته باشد. برخی کارشناسان نیز ابراز نگرانی کرده‌اند که اطلاعات کمی درباره امنیت این دارو و تاثیرگذاری آن وجود دارد.

دولت ژاپن فرایند تایید این دارو را تسریع کرد و زودتر از معمول مجوز آن را صادر کرد. هفته پیش نیز ایالات متحده استفاده از این دارو را برای موارد اضطراری مجاز دانست.


در همین زمینه: