در حالی‌که قتل ناموسی رومینا اشرفی، دختری ۱۴ ساله تالشی در روزهای اخیر بازتاب گسترده‌ای داشت، در رشت نیز یک پسر جوان خواهر خود را در اقدامی مشابه آتش زد.

زنان قربانیان قتل‌های ناموسی در ایران ـ عکس از آرشیو

بنا به‌گزارش رسانه‌های محلی گیلان، این قتل ناموسی هفته گذشته در محله سلیمانداراب رشت رخ داد.

بر اساس این گزارش‌ها برادر مقتول به دلیل دعوای ناموسی، خانه و خواهر خود را به آتش می‌کشد و مقتول به دلیل جراحات وارده ناشی از سوختگی بالای ۹۰ درصد پس از یک هفته بستری بودن در بیمارستان روز گذشته، سه‌شنبه ۶ خرداد جان می‌سپارد.

گفته می‌شود که برادر مقتول دستگیر شده و پرونده جنایی در جریان است.

پیش از این، رسانه‌های محلی استان گیلان از قتل ناموسی رومینا اشرفی، دختری ۱۴ ساله در روز یکم خردادماه جاری به دست پدرش در یکی از روستاهای بخش حویق در شهرستان تالش خبر داده‌ بودند.

بر اساس گزارش‌هایی که در این‌باره منتشر شده خانواده رومینا اشرفی مخالف رابطه عاشقانه او بودند و به همین سبب هم رومینا از خانه فرار کرده بود. پلیس او و مرد همراهش را بازداشت می‌کند و رومینا را طبق قانون و با وجود آن‌که از بازگشت به خانه وحشت داشته تحویل خانواده‌اش می‌دهد. پدر در خواب به سر وقت او می‌رود و تلاش می‌کند او را خفه کند، اما موفق نمی‌شود، پس با داس سر دخترش را از تن جدا می‌کند. مادر رومینا بعد از دیدن این صحنه شیون‌کنان و فریادزنان همسایه‌ها را خبر می‌کند و سرانجام پلیس پدر رومینا را دستگیر می‌کند.

بر اساس قانون مجازات اسلامی در ایران پدری که فرزندش را بکشد قصاص نمی‌شود و در صورت محکومیت در دادگاه به پرداخت دیه و حبس محکوم می‌شود. حمیدرضا گودرزی وکیل پایه یک دادگستری می‌گوید ممکن است دادگاه حتی در برخی موارد در مجازات سه تا ۱۰ سال حبس هم تخفیف قائل شود. ‎

بیشتر بخوانید: