بعد از ظهر چهارشنبه ۱۴ خرداد بخش تولید پالایشگاه تهران دچار آتش‌سوزی شد و به مرگ یک تن از کارگران انجامید. یک کارگر دیگر نیز مصدوم شده است. این سومین آتش‌سوزی در پالایشگاه تهران از سال ۹۵ تاکنون است.

سه سال پیش هم پالایشگاه تهران آتش گرفت که در آن شش کارگر کشته و چهار تن مصدوم شدند.

حمیدرضا جعفری، مدیر روابط عمومی پالایشگاه تندگویان تهران به خبرگزاری‌ها گفت نشت بنزین و شعله‌ورشدن سریع آن سبب غافلگیری کارگران خط تولید پالایشگاه شد و یکی از کارگران بخش بهره‌برداری جان خود را از دست داد و کارگر دیگری مصدوم شد. نام این کارگران اعلام نشده است. به گفته جعفری این حادثه حوالی ساعت ۱۲ و ۵۰ دقیقه ظهر به وقوع پیوست.

به گفته‌ی مدیر روابط عمومی پالایشگاه تهران، نشت بنزین رفع شده: «هم اکنون تمامی بخش‌های پالایشگاه در مدار تولید قرار دارند. پرسنل پالایشگاه هم اکنون در حال بررسی شرایط ایمنی واحد هستند تا پس از اطمینان کامل بلافاصله در مدار تولید قرار گیرد».

این سومین آتش‌سوزی پالایشگاه تهران در سال‌های اخیر است. سه سال پیش حادثه مشابهی جان دست‌کم شش کارگر را گرفت. چهار کارگر نیز مصدوم شدند.

پنجم آبان ۹۶، یکی از واحدهای تقطیر پالایشگاه به علت «نشت مواد آتش‌زا» دچار آتش‌سوزی شد و گسترش سریع آتش فرصت فرار را از کارگران گرفت. در جریان این آتش‌سوزی شش کارگر کشته و چهار کارگر دیگر به شدت مصدوم شدند. در جریان این آتش‌سوزی یکی از کارگران برای نجات از سوختگی خود را از بالای برج به پائین پرتاب کرد و جان داد.

در تاریخ ۱۰ بهمن ۹۵ آتش‌سوزی که علت آن اصابت صاعقه به یک مخزن پالایشگاه و نشت سوخت اعلام شد پالایشگاه را فراگرفت. به گفته‌ی مسئولان کسی در این آتش‌سوزی کشته نشد.

پالایشگاه تندگویان سال ۱۳۴۷ تاسیس شده است و در ۱۲ کیلومتری جنوب تهران قرار دارد.

بیشتر بخوانید: