سپیده قلیان فعال اجتماعی در اهواز یکشنبه یکم تیر برای اجرای حکم ۵ سال حبس به زندان منتقل شد.

سپیده قلیان

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، قلیان پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

او آبان ۹۷ نخستین بار همراه با جمعی از کارگران نیشکر هفت‌تپه بازداشت و به بازداشتگاه شوش و سپس اهواز منتقل شد. قلیان پس از آزادی به قید وثیقه فاش کرد که در دوره بازداشت برای «اعتراف اجباری» شکنجه شده است.

دی ماه همان سال ماموران امنیتی قلیان را در محل سکونتش دستگیر و به زندان منتقل کردند. او در دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به پنج سال زندان محکوم شد.

قلیان از آمنه سادات ذبیح‌پور، مجری اخبار ۲۰ و ۳۰ شبکه دو تلویزیون ایران شکایت کرد اما تا به حال به این پرونده رسیدگی نشده است.

او هفته گذشته از مراجعه‌ خودش به دادگاه انقلاب برای پیگیری حکمش خبر داد و گفت که به او گفته‌اند درخواست عفو بنویسد تا رسیدگی کند. قلیان گفت که این موضوع را نپذیرفته است.

او از جمله دستگیرشدگان پرونده نیشکر هفت‌تپه است که مشمول آنچه که رسانه‌های ایران «عفو رهبری» می‌خوانند، نشده است. امیر امیرقلی یکی دیگر از متهمان این پرونده نیز نامش در فهرست افرادی که محکومیتشان لغو شد، نیست.

در همین زمینه: