در یک حمله راکتی به شهرستان سنگین در ولایت هلمند افغانستان دست‌کم ۲۵ نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند. مسئولان محلی می‌گویند طالبان عامل این حمله بوده‌اند و طالبان نیروهای ارتش را عامل این حمله می‌دانند.

درگیری‌های خونین در افغانستان ـ عکس از آرشیو

روح‌الله باسط، شهردار شهرستان سنگین دوشنبه ۹ تیر / ۲۹ ژوئن اعلام کرد که این حمله به بازار کهنه این شهرستان انجام شد و قربانیان آن غیرنظامیان بودند.

باسط می‌گوید راکت‌ها از سوی نیروهای طالبان شلیک شده و عمر زواک، سخنگوی والی هلمند گفته است راکت‌ها از منطقه تحت کنترل طالبان پرتاب شده است.

دفتر والی هلمند نیز با انتشار اطلاعیه‌ای گفته است که گروه طالبان ابتدا چهار راکت به بازار شهرستان سنگین شلیک کرده و سپس یک خودرو بمب‌گذاری‌شده را منفجر کرده است. به‌گفته دفتر والی هلمند، در این رویداد دو عضو گروه طالبان نیز کشته شدند. همچنین چندین رأس از حیوانات محلی نیز تلف شدند.

گروه طالبان نیروهای ارتش را مسئول حمله‌ راکتی دانسته است اما ارتش افغانستان مستقر در ولایت هلمند ادعای طالبان را رد کرده و گفته است که نیروهای ارتش در این منطقه هیچ‌گونه تحرک نظامی نداشته و راکتی هم شلیک نکرده‌اند.

هلمند در جنوب افغانستان از ولایت‌های ناامن به شمار می‌رود. در دو روز گذشته، این دومین رویداد از این دست است که غیرنظامیان هلمند در آن قربانی می‌شوند.

روز گذشته، یکشنبه ۸ تیر / ۲۸ ژوئن انفجار یک مین کنار جاده‌ای در منطقه شهرستان واشیر این ولایت، شش غیرنظامی، شامل سه مرد، دو کودک و یک زن را کشت.

بیشتر بخوانید: