شهرستان بهبهان در استان خوزستان صحنه اعتراض‌های مردمی مشابه اعتراض‌های آبان ۹۸ بود. حکومت نیز در واکنشی مشابه شماری از معترضان را بازداشت، و اینترنت خوزستان را قطع کرد.

بهبهان‌،‌ ۲۶ تیر

ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که گروه‌های چند ده‌نفره ازشهروندان بهبهان شامگاه پنج‌شنبه ۲۶ تیر به خیابان‌ها ریختند و از جمله شعار دادند: «حکومت آخوندی / نمی‌خوایم، نمی‌خوایم»؛ «ایرانی می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد»؛‌ «نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم» و «نه غزه نه لبنان/جانم فدای ایران».

این تظاهرات در اعتراض به اقتصاد بحران‌زده و همچنین صدور حکم اعدام برای چند تن از معترضان آبان ۹۸ به وقوع پیوست. صدور این احکام با اعتراض گسترده در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد و هشتگ #اعدام_نکنید را به یکی از ترندهای نخست جهانی بدل کرد. تصویر دیوارنوشته‌هایی نیز در سطح شهرها با همین مضمون در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند.

بهبهان در خیزش آبان نیز شاهد اعتراض‌های گسترده بود.

با وقوع تظاهرات پنج‌شنبه شب در بهبهان، نیروهای امنیتی به سمت مردم معترض گاز اشک‌آور شلیک، تیر هوایی زدند و عده‌ای را نیز دستگیر کردند.

به گزارش هرانا،‌ یکی از دستگیرشدگان فرزانه انصاری‌فر،‌ خواهر فرزاد انصاری‌فر از جان‌باختگان خیزش آبان است. شمار دستگیرشدگان مشخص نیست.

نیروهای امنیتی در شهر بهبهان مستقر شده‌اند. ابتدا اینترنت بهبهان با اختلال روبه رو شد و سپس اینترنت کل خوزستان قطع شد.

نت‌بلاکس که اختلال شبکه جهانی اینترنت را رصد می‌کند، گزارش داد که از ۱۰ شب به وقت محلی اینترنت استان خوزستان قطع شده است.

https://twitter.com/netblocks/status/1283861891455033355

کاربران شبکه‌های اجتماعی از جو امنیتی حاکم در تهران و شیراز و تبریز هم خبر داده‌اند اما در این شهرها تظاهراتی گزارش نشده است.

در همین زمینه: