بر اساس گزارش‌های غیر رسمی منتشر شده از سوی برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی فارسی زبان دو تبعه کشور لبنان شامگاه جمعه ۱۷ مردادماه، در تهران هدف گلوله افرادی ناشناس قرار گرفته و جان خود را از دست داده‌اند.

احسان مازندرانی، روزنامه‌نگار و مدیرمسوول اسبق روزنامه فرهیختگان، با اعلام این خبر در توئیتر خود نوشت: «شواهد و قرائن بر این است که این افراد حوالی منزل ابو مهدی المهندس ترور شده‌اند.»

بنا بر اعلام این منبع، فرد مهاجم با موتور سیکلت بوده و اقدام به شلیک «پنج تیر» به سوی این دو شهروند لبنانی کرده است.

هم‌زمان با اعلام این خبر از سوی احسان مازندرانی، یک حساب کاربری ناشناس به‌نام «عماد» در توئیتر هم این خبر را بازتاب داده است. کاربران فارسی زبان در توئیتر بر این باورند که «عماد» نزدیک به نهادهای امنیتی در ایران است.

خبرگزاری مهر، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی اما با انتشار یک خبر و به‌نقل از یک مقام آگاه، هویت دو مقتول را «حبیب داوود» ۵۸ ساله و استاد تاریخ و دختر او «مریم داوود» ۲۷ ساله اعلام کرده است.

به‌گفته این مقام آگاه، شیوه قتل یا ترور این افراد به این صورت بوده که از سمت راننده چهار تیر شلیک شده و شلیک پنجم هم به یک ماشین دیگر که در حال عبور بوده، اصابت کرده است.

او گفته: «به دلیل اینکه کوچه از یک طرف راه برای ماشین دارد و از طرف دیگر فقط عابر پیاده یا موتورسوار می‌تواند حرکت کند، فرد موتورسوار از طرف پیاده رو شلیک کرده و با موتور فرار کرده است.»

در خبر کوتاهی که از سوی خبرگزاری فارس منتشر شده، با اشاره به اینکه ترور این دو شهروند لبنانی از سوی همسایگان آنها که «عرب زبان هستند» تأیید شده، آمده است: «آن‌ها به خبرنگار فارس گفتند، این پدر و دختر به ضرب گلوله کشته شده‌اند و جسدشان حوالی ساعت ۹ شب در ماشین ال ۹۰ پیدا شده است.»

این اشاره خبرگزاری فارس اما احتمال سکونت این دو فرد مقتول در این محله از تهران و در نزدیکی خانه ابومهدی المهندس را تقویت می‌کند.

جمال جعفر ابراهیمی معروف به ابومهدی المهندس، رهبر شبه‌نظامیان کتائب حزب‌الله، وابسته به ایران و از فرماندهان میدانی حشد الشعبی در عراق بود که در ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ به همراه قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در جریان یک حمله هوایی در فرودگاه بغداد به کاروان خودرو حامل او و فرماندهان گروه حشد شعبی، کشته شد.

او از سال‌ها پیش به ایران رفت و آمد داشت و مالک یک باب منزل مسکونی در خیابان پاسداران تهران بود.