مهدی رجبیان، آهنگساز و موسیقیدان به دلیل آنچه «انتشار آواز زن و رقص زن» در آلبوم «اهل خاورمیانه» عنوان شده، به دادگاه انقلاب احضار و پس از چند ساعت بازداشت با قرار وثیقه آزاد شد.

مهدی رجبیان روز دوشنبه ۲۰ مرداد در حساب توییترش این خبر را منتشر کرد و نوشت که به بخش «سایبری» احضار شده است و پرونده‌اش به اتهام «انتشار آواز زن و رقص زن» به شعبه ۶ بازپرسی دادگاه انقلاب ساری منتقل شده است.

او یک روز بعد (سه‌شنبه ۲۱ مرداد) در توییت دیگری نوشت بعد از چند ساعت بازداشت، با قید وثیقه تا زمان برگزاری به صورت موقت آزاد شده است.

مهدی رجبیان، آهنگساز و تهیه کننده آلبوم موسیقی «اهل خاورمیانه» است که سال ۲۰۱۹ برنده مدال نقره جایزه موسیقی گلوبال میوزیک اواردز (Global Music Awards) شد. آلبوم اهل خاورمیانه همچنین به همراه آلبوم «هنوز پاییز است» ساخته کیهان کلهر، در لیست ۱۰ آلبوم برتر جهان توسط مجله بریتانیاییِ سانگ‌لاینز قرار گرفت.

آلبوم «اهل خاورمیانه»، به تهیه‌کنندگی و آهنگ‌سازی مهدی رجبیان و با همکاری هنرمندانی از ۱۲ کشور مختلف تولید شده است. 

مهدی رجبیان، آهنگساز و نوازنده سه‌تار سال ۱۳۹۲ به اتفاق برادرش حسین رجبیان به دلیل بنیان‌گذاری و گرداندن وب‌سایت «برگ موزیک» که به انتشار موسیقی‌های زیرزمینی اختصاص داشت، به اتهام «توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام» بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

مهدی رجبیان دو ماه را در زندان اوین در سلول انفرادی سپری کرد. مهدی رجبیان در سال ۱۳۹۴ توسط قاضی مقیسه به ۶ سال زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد که نهایتا در دادگاه تجدید نظر به ۳ سال زندان تعزیری و ۳ سال زندان تعلیقی، کاهش پیدا کرد. او برای پرداخت جریمه نقدی ۲۰ میلیون تومانی‌اش، مجبور شد در روز «آزادی موسیقی» سه‌تارش را به حراج بگذارد.

در همین زمینه: