در آستانه برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد امیدوار است طرف‌های باقی‌مانده در توافق هسته‌ای برجام «همان مواضعی که در نیویورک داشتند را ادامه دهند» و «در برابر یکجانبه‌گرایی آمریکا بایستند».  

عباس عراقچی که برای شرکت در کمیسیون برجام به وین رفته است، سه‌شنبه ۱۱ شهریور / اول سپتامبر ساعاتی پیش از برگزاری نشست در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت:

«امیدواریم کمیسیون مشترک بتواند به مواضع یکسان و واحدی برسد و در خصوص نحوه ادامه مسیر و مقابله با تلاش‌های آمریکا و تلاش‌هایی که این کشور برای نابودی برجام به کار گرفته، تصمیماتی را اتخاذ کند.»

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا ۳۰ مرداد / ۲۰ اوت شکایت‌نامه ایالات متحده علیه ایران را به رئیس شورای امنیت سازمان ملل تسلیم کرد. در این شکایت‌نامه جمهوری اسلامی ایران به عدم پایبندی به توافق هسته‌ای که در سال ۲۰۱۵ منعقد شد، متهم شد. شورای امنیت اما با درخواست واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران مخالف است.

عراقچی گفت امیدوار است طرف‌های باقی‌مانده در توافق هسته‌ای برجام «همان مواضعی که در نیویورک داشتند را ادامه دهند» و «در برابر یکجانبه‌گرایی ایالات متحده آمریکا بایستند».  

نشست کمیسیون مشترک برجام سه‌شنبه ۱۱ شهریور در وین با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و بریتانیا) و هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا به ریاست عراقچی و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود. عراقچی قرار است پس از این نشست با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای دیدار کند. در سفر اخیر گروسی به تهران، آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای و سازمان انرژی اتمی ایران از توافق دو طرف بر سر بازرسی از دو مکان هسته‌ای ایران که پیش از این ایران با آن موافقت نکرده بود، خبر دادند.

در همین زمینه: