بارش باران و جاری شدن سیل راه‌های روستایی در چند شهر استان گیلان را قطع کرد. مدیرکل مدیریت بحران این استان تجاوز به حریم رودخانه ها و ساخت و ساز در بستر رودخانه و آبراهه ها جهت گسترش اراضی مسکونی را عامل سیل و خسارت‌های ناشی از آن عنوان کرد.

تصویری از تخریب پل تالش بر اثر جاری شدن سیل

بارش شدید باران که از بامداد یکشنبه ۳۰ شهریور آغاز شد و تا صبح ادامه یافت موجب جاری شدن سیل در شهر و روستا‌های تالش، چوبر، اسالم و هشتپر شد.

به گفته امیر مرادی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گیلان محور اسالم به خلخال دچار ریزش شده و راه‌های ارتباطی روستاها در هفت روستای تالش، اسالم، چوبر، جوکندان، سرآگاه، سیابیل و خرجگیل قطع شده است.

او گفت که در تالش بارش هنوز ادامه دارد و به دلیل شدت سیل «خدمت رسانی امکان‌پذیر نیست».

به گفته مرادی در این شهر جریان انتقال آب، برق و گاز نیز قطع شده است و تعدادی از واحدهای مسکونی دچار خسارت شده‌اند. او جزئیات بیشتری در باره میزان خسارت مالی و جانی این سیل بیان نکرده است.

مرادی گفت:

«تجاوز به حریم رودخانه ها و ساخت و ساز در بستر رودخانه و آبراهه ها جهت گسترش اراضی مسکونی، موجب شده خسارات ناشی از وقوع سیل و بارندگی سنگین افزایش پیدا کند».

جاری شدن سیل در مناطق مختلف ایران در دو سال گذشته موجب خسارت‌های مالی و جانی شد به گونه‌ای که هنوز سیل‌زدگان در استان‌های لرستان، گلستان و سیستان و بلوچستان چشم انتظار عملی شدن وعده‌های دولت مبنی بر اسکان دایمی خود هستند.