کارگران پیمانی نیروگاه سیکل گازی آبادان روز چهارشنبه ۹ مهر با برپایی یک تجمع مقابل ورودی نیروگاه خواستار پرداخت مطالبات معوقه خود شدند. همزمان، کارگران بخش خدمات پتروشیمی اروند واقع در سایت ۳ منطقه ویژه اقتصادی بندر خمینی در اعتراض به قراردادهای پیشنهادی و با خواست امنیت شغلی تجمع کردند.

اعتصاب کارگران پیمانی نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان

حدود ۱۰۰ کارگر نیروگاه گازی سیکل ترکیبی آبادان که بواسطه یک شرکت پیمانکار در نیروگاه کار می‌کنند از اسفند سال ۹۸ مطالبات سنواتی و پاداش خود را دریافت نکرده‌اند و تغییر وضعیت شغلی آن‌ها در فیش حقوقی اعمال نشده است. کارگران به وضعیت صندوق قرض‌الحسنه شرکت معترضند. پیمانکار از پرداخت حقوق ماه گذشته کارگران نیز خودداری کرده است.

بیژن ربیعی معاون فرمانداری ویژه آبادان در پی تجمع کارگران گفت حقوق کارگران به حساب پیمانکار واریز شده اما حساب او به دلیل بدهکاری به سازمان تامین اجتماعی مسدود است. او وعده داد که حدود نیمی از مطالبات کارگران در ۲۴ ساعت آینده پرداخت خواهد شد.

تداوم اعتصاب و تجمع در پتروشیمی اروند بندر خمینی

کارگران بخش خدمات پتروشیمی اروند واقع در سایت ۳ منطقه ویژه اقتصادی بندر خمینی روز چهارشنبه ۹ مهر در اعتراض به تغییر قرارداد کار توسط پیمانکار تجمع کردند. پیمانکار قراردادهای جدید کارگران را به قرارداد حجمی بدل کرده که کارگران در صورت امضای آن به جای دریافت حقوق به ازای ساعت کار، به ازای حجم کار انجام شده مزد دریافت خواهند کرد.

روز سه‌شنبه نیز در این شرکت تجمعی در اعتراض به دخالت مدیریت در تعیین «نمایندگان کارگری» برگزار شد. خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) سه‌شنبه هشتم مهر در این ارتباط به نقل از دبیر اجرایی «خانه کارگر» استان خوزستان نوشت مدیریت پتروشیمی اروند نمایندگان پیشنهادی کارگران را رد صلاحیت کرده و دو تن از سرپرست‌های شرکت را به عنوان «نمایندگان کارگری» به وزارت کار معرفی کرده است.

کارگران نفت، پتروشیمی و نیروگاه‌های برق در مرداد سال جاری اعتصاب گسترده‌ای را با خواست افزایش دستمزدها، امنیت شغلی، بهبود شرایط کار و کوتاه کردن دست پیمانکاران سازمان دادند که بیش از یک ماه ادامه یافت و حدود ۵۰ مرکز را در بیش از ۱۰ استان کشور فراگرفت.


بیتشر بخوانید: