پرویز مشرف، رئیس‌جمهور پیشین پاکستان پس از گذشت چهار سال تبعید خودخواسته، با وجود تهدیدهای طالبان و خطر بازداشت در راه بازگشت به فرودگاه کراچی است.

به گزارش منابع خبری، پرویز مشرف، درحالی به پاکستان بازمی گردد که قصد دارد در انتخابات آینده این کشور حزب خود، مسلم لیگ شاخه قائد اعظم، را رهبری کند.

افزون بر این طالبان پاکستان به تازگی تهدید کرده است که در صورت بازگشت مشرف به پاکستان، او را با کمک تک تیر‌انداز‌های زبده و عملیات انتحاری خواهد کشت. مشرف پیش از پرواز به کراچی در فرودگاه دوبی گفته بود که نگران وضعیت خود نیست ولی نگران اوضاع کشور است.

مشرف پس از کودتای نظامی سال ۱۹۹۹ قدرت را در پاکستان به دست گرفت و درسال ۲۰۰۸ هنگامی از این پست استعفا کرد که حزب‌اش حمایت رای‌دهندگان را ازدست داده بود و حکم جلب‌اش ازسوی دادگاه عالی پاکستان وی را آسیب پذیر کرده بود. او پیش از ورود به کشورش در دبی و لندن ساکن بود.

از سوی دیگر او از سوی دستگاه قضایی پاکستان به مشارکت احتمالی در ارتباط با قتل بی‌نظیر بوتو، نخست وزیر اسبق پاکستان متهم شده است.ژنرال مشرف که از آوریل ٢٠٠٩ در لندن به سر می‌برد، این اتهام‌ها را رد کرده است.