برخی منابع نزدیک به بهنام محجوبی، درویش گنابادی محبوس در زندان اوین، از طریق شبکه‌های اجتماعی از پایان اعتصاب غذای این زندانی سیاسی به ‌دلیل تهدید مقام‌های زندان و تحت فشار قرار گرفتن در بیمارستان روان‌پزشکی امین‌آباد خبر داده‌اند.

ابراهیم الله‌بخشی، درویش گنابادی و از منابع نزدیک به خانواده محجوبی، ساعاتی پیش با انتشار یک توئیت در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به پایان اعتصاب غذای بهنام، نوشت:

«آن‌قدر شکنجه دادند تا دست از اعتصاب غذا کشید.»

الله‌بخشی همچنین در یک توئیت دیگر با اشاره تلویحی به نوع تهدید مقامات زندان اوین به بهنام محجوبی از قول آنان نوشت:

«اگر بخواهی به اعتصاب ‌غذا ادامه بدهی دستور داریم شوک‌برقی بزنیم. خودت انتخاب کن: شوک یا پایان اعتصاب.»

او در ادامه از ممنوعیت دسترسی بهنام محجوبی به تلفن در زندان اوین خبر داده است.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران اما به‌ نقل از یکی از منابع مطلع از وضعیت بهنام محجوبی اعلام کرده که پزشکان بیمارستان امین‌آباد برای پایان دادن به اعتصاب غذای محجوبی، اقدام به تهدید این زندانی سیاسی کرده‌اند.

این منبع مطلع گفته:

«بهنام محجوبی در بیمارستان مجددا به تخت بسته شد و این بار برای شکستن اعتصاب غذا تحت فشار قرار گرفت. حتی پزشک بیمارستان به او گفته بود که دستور است تا تو اعتصاب غذایت را بشکنی.»

محجوبی روز هشتم آبان و به‌ دنبال انتقالش از بیمارستان امین‌آباد به زندان اوین، در یک فایل صوتی که از تماس تلفنی او از زندان منتشر شد، اعلام کرد به ‌دلیل نداشتن امنیت جانی و اعمال شکنجه‌های روانی قصد دارد اعتصاب غذا کند.

به دنبال انتشار خبر اعلام اعتصاب غذای این زندانی عقیدتی، صالحه حسینی، همسر او هم با انتشار یک توئیت در حساب کاربری خود از آغاز اعتصاب غذای خود و برخی دیگر از اعضای خانواده‌اش در حمایت از همسرش خبر داد.

بهنام محجوبی روز ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ و در جریان اعتراض دسته‌جمعی درویشان گنابادی به محاصره خانه نورعلی تابنده، قطب وقت درویشان گنابادی در گلستان هفتم منطقه پاسداران تهران ‌همراه ده‌ها درویش دیگر بازداشت و در مرداد ۹۸ از سوی دادگاه انقلاب تهران بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به دو سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها، دسته‌های سیاسی یا اجتماعی محکوم شد.

این زندانی عقیدتی در حالی که به بیماری «اختلال پنیک» مبتلاست، روز ۳۱ خرداد ماه امسال برای تحمل دو سال حبس به زندان اوین منتقل شد اما به دلیل عدم رسیدگی پزشکی در زندان و عدم دسترسی به داروهایش وضعیت بیماری او رو به وخامت گذاشت.

مسئولان زندان اوین اما برای اعمال فشار بیشتر بر این زندانی به ‌جای مداوای بیماری او، روز ششم مهر ماه و در حالی که بدنش نیمه فلج بود او را به بیمارستان امین‌آباد تهران که محل نگهداری از بیماران روانی است، منتقل کردند و پس از پیگیری خانواده و نزدیکان محجوبی، او را روز ۱۲ مهر ماه به زندان اوین بازگرداندند.

صالحه حسینی درباره چگونگی برخورد مسئولان زندان اوین برای انتقال همسرش به بیمارستان روانی، در توئیتر خود نوشت:

«مسئولان زندان، بهنام محجوبی را به بهداری منتقل کردند و ابتدا گفتند به بخش مغز و اعصاب بیمارستان رازی فرستاده خواهد شد، اما ناگهان خودش خبر داد که او را در بخش ابوریحان تیمارستان امین‌آباد نگهداری می‌کنند.»

او همچنین زمانی که همسرش در بیمارستان امین‌آباد به ‌سر می‌برد، نوشت:

«نمی‌دانیم با بهنام چه می‌کنند. به هم‌بندی‌های بهنام گفته‌اند که او به درخواست خود به تیمارستان منتقل شده است.»

خانواده محجوبی اما در ماه‌های گذشته بارها اعلام کرده‌اند این زندانی سیاسی در شرایطی در حبس به ‌سر می‌برد که بنا به تشخیص پزشک معالجش، شرایط تحمل حبس ندارد.