بریتانیا به طور رسمی طرح واکسیناسیون عمومی علیه کووید-۱۹ را با استفاده از واکسن بیون‌تک و فایزر آغاز کرد. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری میلادی بالغ بر ۴ میلیون نفر در این کشور واکسینه شوند.

سرویس ملی سلامت بریتانیا (NHS)  روز سه‌شنبه ۸ دسامبر/۱۸ آذر واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ را با استفاده از واکسن Pfizer Covid-19  آغاز کرد. نخستین دوز این واکسن به مارگارت کینان زده شد که هفته آینده ۹۱ ساله می‌شود.

علاوه بر این زن ۹۰ ساله، هزاران نفر در بریتانیا در طی هفته‌های آینده ۸۰۰ هزار دوز واکسن بیون‌تک و فایزر (Pfizer / BioNTech) دریافت خواهند کرد. بیماران، افراد بالای ۸۰ سال و بخشی از کارکنان مراکز درمانی در اولویت قرار دارند و انتظار می‌رود تا پایان دسامبر بالغ بر ۴ میلیون نفر در بریتانیا این واکسن را دریافت کنند.

طرح واکسیناسیون عمومی علیه کووید-۱۹ در بریتانیا به منظور حفاظت از گروه‌های بسیار آسیب‌پذیر در برابر شیوع کرونا و بازگرداندن کشور به «حالت عادی» انجام می‌شود. با این وجود مت هانکاک، وزیر بهداشت بریتانیا مردم را به حفظ شرایط موجود دعوت کرد. او سه‌شنبه گفت از دیدن این‌که اولین نفر در بریتانیا واکسن را دریافت کرده بسیار هیجان‌زده است اما مردم باید همچنان دست کم در چندماه آینده پروتکل‌ها و قوانین پیشگیرانه را رعایت کنند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا سه‌شنبه در بیمارستان لندن که بخشی از واکسیناسیون اولیه علیه کووید-۱۹ را پوشش می‌دهد، حاضر شد و خطاب به نخستین افرادی که واکسن را دریافت کردند، گفت: «واکسینه شدن هم برای خودتان و هم برای کشور مفید است».

۷۰ بیمارستان در بریتانیا به واکسن کووید-۱۹ مجهز شده‌اند و در طرح واکسیناسیون شرکت دارند.

به گفته کیت بینگهام، رئیس نیروهای دخیل در واکسیناسیون، افراد در معرض خطر در بریتانیا نهایتا تا آوریل واکسینه خواهند شد وسپس مقامات این کشور تصمیم می‌گیرند چگونه سایر گروه‌های بزرگسال را واکسینه کنند.

در همین زمینه: