کارگران قرارداد موقت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر (بندر امام) دوشنبه اول دی در محل سازمان منطقه ویژه اقتصادی تجمع کردند و خواستار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل شدند.

اعتصاب کارگران پتروشیمی ماهشهر عکس از آرشیو-

طرح طبقه‌بندی مشاغل یک خواست سراسری کارگران پیمانی و قرارداد موقت صنعت نفت است که در پی سال‌ها اعتراض و مبارزه کارگران تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است.

بر اساس این طرح، کارگران بر اساس پیچیدگی شغل، سنوات، مدرک تحصیلی و بازده کاری باید حقوقی بیش از حداقل دستمزد دریافت کنند.

کارگران پتروشیمی ماهشهر گفته‌اند مشمول طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند اما به علت مخالفت مدیرعامل کارکنان سازمان منطقه ویژه ماهشهر، طرح برای کارکنان موقت این منطقه اجرا نشده است.

در کلیپی که خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا) از تجمع منتشر کرده، معترضان خواستار برکناری مدیر عامل منطقه شده‌اند. آن‌ها شعار می‌دادند: «مدیر‌ بی لیاقت‌، نمیخوایم» و «شهیدی‌نیا‌ حیا‌ کن حق‌ ما را ادا کن».


کارگران پتروشیمی ماهشهر در اعتصاب فراگیر صنعت نفت در مرداد سال جاری نقش فعال داشتند و پس از آن نیز با خواست افزایش دستمزد، و بهبود شرایط کار چندین بار دست به اعتصاب زده‌اند و مقابل فرمانداری ماهشهر تجمع کرده‌اند.