یک عضو «شورای عالی انقلاب فرهنگی» آمار خودکشی داوطلبان آزمون سراسری دانشگاه‌ها را «نگران‌کننده» دانست.

یک عضو شورای انقلاب فرهنگی می‌گوید: آمار خودکشی داوطلبان کنکور نگران کننده است اما نمی‌تواند این آمار را اعلام کند.

منصور کبگانیان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یکشنبه ۲۱ دی اظهارات وزیر پیشین آموزش و پرورش که گفته بود برخی از داوطلبان کنکور سراسری در سال‌های گذشته خودکشی کردند را تائید کرد اما گفت نمی‌تواند آمار مربوط به این موضوع را «رسما اعلام کند».

او از اعلام جزئیات خودداری کرد اما آمار افسردگی‌ها، خودکشی ها و اعتیاد داوطلبان کنکور را «مقداری نگران کننده» خواند و گفت: مسئول رسیدگی به آمارها دستگاه‌های اجرایی و بازرسی هستند.

محمدعلی بطحایی، وزیر پیشین آموزش و پرورش ایران ۱۵ دی برای اولین بار به صورت رسمی از خودکشی دانش‌آموزان کنکوری پرده برداشته و گفته بود:

«در سال‌های گذشته در بولتن‌های محرمانه اخباری از خودکشی ده‌ها نفر از داوطلبان کنکور داشتیم که به علت شکست، سرکوب و تحقیر در خانواده این کار را انجام داده بودند.»

او کنکور و ذی‌نفعان آن را مسئول «بروز ناعدالتی» در آموزش عالی دانسته و گفته بود این ذی‌نفعان اجازه تغییر و اصلاح شیوه پذیرش دانشجو را نمی‌دهند.

تا به حال چند مرتبه در مجلس و دولت جمهوری اسلامی ایران طرح حذف آزمون سراسری پذیرش دانشگاه‌ها مطرح شده اما به نتیجه نرسیده است.

منتقدان کنکور موسسات آموزش خصوصی را که عامل به نتیجه نرسیدن طرح حذف کنکور می‌دانند و از این موسسات به عنوان مافیای کنکور نام می‌برند.

در همین زمینه:

https://www.radiozamaneh.com/565996