بنیاد رسانه‌ای زمانه تقدیم می‌کند: «ساعت پنج صبح بود» ساخته‌ای از مصطفی هروی، باشرکت شبنم طلوعی، مامک خادم، فاطمه اختصاری، شاهرخ مشکین‌قلم، حامد نیک‌پی، کامبیز حسینی، شاهین نجفی، حبیب مفتاح بوشهری، مانا نیستانی، بشرا دستورنژاد و افشین ناغونی.

این هنرمندان به شیوه‌ای خلاق و متفاوت، واکنش خود را در برابر مجازات غیرانسانیِ اعدام به اجرا می‌گذارند. اعدام‌هایی که غالباً به هنگام سحرگاهان، در ساعت پنج، اوج عدالت حکومت دینی و نحوه برخورد آن با مشکلات اجتماعی و سیاسی را به نمایش می‌گذارند. صحنه‌های شگرف و نفسگیر این فیلم، با کمترین سخن، شما را به قلب تجربه‌ای دردناک می‌برند با حسی از خاطره‌های سیاه، از حافظه‌ی بازماندگان، ارتباطی تلخ با عناصر طبیعت همچون خاک و گیاه و آسمان، همراه با ترانه و تلاش برای رسیدن به حق زیستن.

فیلم «ساعت پنج صبح بود» بخشی است از کارزار «حق زندگی»، پروژه‌ای که توسط رادیو زمانه به اجرا درآمده‌است با این هدف که آگاهی نسبت به حق زیستن را در ایران افزایش دهد، کشوری که دولت‌اش هرساله صدها تن، حتا مجرمان نابالغ را به صحن اعدام می‌فرستد.

پیش‌پرده‌ی فیلم را ببینید: اثری به کارگردانی مصطفی هروی، یکی از تحسین‌شده‌ترین هنرمندان فیلم و ویدئو.
اجرای زنده‌ی حامد نیک‌پی و حبیب مفتاح بوشهری: دو هنرمند محبوب و چیره‌دست موسیقی، در اجرایی زنده شگرفی می‌آفرینند و مهمانان با صدای بلند با آنان همراهی می‌کنند. شب برگزاری مراسم رونمایی فیلم در آمستردام.

از دست ندهید!

کتابچه‌ی کوچک راهنمای فیلم همراه با توضیحات و تصاویر و بیوگرافی هنرمندان و بازیگران.

بنگرید: مدیر کل بنیاد رسانه‌ای «زمانه» خانم رینکه فون سانتن درباره‌ی پروژه‌ی «حق زندگی» صحبت می‌کند. این سخنرانی کوتاه در مراسم رونمایی از فیلم «ساعت پنج صبح بود» در شهر آمستردام (هلند) ایراد شد. همراه با زیرنویس فارسی.