به گفته‌ی محمد روشنی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران، شیوع کرونا کار و سلامتی رانندگان تاکسی را تحت تاثیر قرار داده است. رانندگان تاکسی درآمدشان کاهش یافته و تا کنون بیش از ۹۰ تن جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

در ایران ۱۲۰۰ نفر از رانندگان تاکسی به #کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد بیش از ۹۰ تن فوت کرده‌اند

رانندگی تاکسی به دلیل تماس نزدیک با مسافران یکی از مشاغل پرخطر در دوره‌ی شیوع کروناست. اگر چه به گفته‌ی مسئولان تاکسیرانی استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی الزامی است، مطابق آخرین آمار اعلام شده، بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ راننده تاکسی در تهران به کووید‌ـ‌۱۹ مبتلا شده‌اند و تعداد بیش از ۹۰ تن جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته‌ی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران ۸۰ هزار تاکسی ران در تهران فعالیت دارند و تا کنون در ۲۶ هزار تاکسی کاور جداکننده صندلی نصب شده است.

روشنی در توضیح کمک‌های معیشتی شهرداری به رانندگان تاکسی به پرداخت یک وام دو میلیون تومانی به واسطه‌ی بنیاد مستضعفان اشاره کرد که هزار تن از ۸۰ هزار تاکسیران مشمول دریافت آن شده‌اند.

وام دیگری که شهرداری وعده پرداخت آن را داده، وامی به مبلغ شش میلیون تومان است. ۳۰ هزار راننده برای دریافت این وام ثبت نام کرده‌اند و در انتظار دریافت آن هستند.