یکی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد دیدار و گفت‌وگوی رئیس جمهوری سابق ایران با مجتبی خامنه‌ای و یکی از فقهای شورای نگهبان را تکذیب کرد.

جمعه گذشته «الجریده»‌ کویت گزارش داده بود که ظاهراً محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران در منزل غلامعلی حداد عادل با مجتبی خامنه‌ای درباره مشکلات کشور و احتمال نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دیدار و گفت‌وگو کرده است. محتبی خامنه‌ای داماد حداد عادل است.     

بهمن شرف‌زاده، یک روحانی نزدیک به احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت:

«من از این دیدارها خبر ندارم اما به زعم من همه این اخبار دروغ و کذب است. در انتخابات مجلس هم از خبرگزاری‌های مشهور تماس می‌گرفتند که ایشان به وزارت کشور آمده و یا اینکه کاندیدا معرفی می‌کند اما دیدیم که کذب بود. حتی می‌گفتند ۳-۴ بار با آقای قالیباف دیدار کرده است که کذب بود و دروغ بودن آن اکنون روشن شده است.»

در مرداد سال جاری، محسن پیرهادی، دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت با انتشار پیامی در توییتر نوشته بود:

 «خبر دیدار آقایان قالیباف و احمدی‌نژاد مربوط به اواخر فروردین است. گویا آقای احمدی‌نژاد چند جلسه مجمع نیامده بودند، آقای قالیباف پیگیری کردند و متوجه شدند ایشان بیمارند و با جمعی از دوستان به عیادت ایشان رفتند.»

در آن زمان اما دلیل این ملاقات در برخی گمانه‌زنی‌ها، جلب نظر محمود احمدی‌نژاد برای حمایت از لیست پیشنهادی قالیباف در انتخابات مجلس عنوان شده بود. در آن زمان وزیران دولت احمدی‌نژاد بر سر ریاست مجلس با قالیباف در رقابت بودند.

بهمن شرف‌زاده در ادامه مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت:

«ملاقات احمدی‌نژاد با فرزند رهبر هم از همان دسته اخبار است و نیاز به پیگیری ندارد. من احتمال چنین دیداری را نمی‌دهم.»

این روحانی نزدیک به احمدی‌نژاد همچنین یادآوری کرد که او تاکنون حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را تایید یا تکذیب نکرده است.

در آخرین دوره انتخابات ریاست جمهوری که به پیروزی حسن روحانی ختم شد، محمود احمدی‌نژاد نیز کاندیدا شده بود اما شورای نگهبان صلاحیت او را تایید نکرد.

عباسعلی کدخدایی سخنگو و از اعضای شورای نگهبان در مرداد سال جاری بار دیگر اعلام کرد که افرادی که قبلا رد صلاحیت شده‌اند، تایید صلاحیت نخواهند شد. او گفته بود:

«افراد می‌توانند طبق قانون می‌توانند برای انتخابات ثبت‌نام کنند ما هم بررسی‌ها را خواهیم داشت و ابایی هم از این نداریم که پس از بررسی‌ها بگوییم صلاحیتشان تأیید نشد، اما توصیه می‌کنیم کسی که دو سه بار آمده و تأیید نشده، دیگر خودش و ما را به‌زحمت نیندازد.»

الجزیره کویت نوشته است که دیدار احمدی‌نژاد با مجتبی خامنه‌ای در فضایی دوستانه برگزار شد. به یک روایت احمد خاتمی و به روایت دیگر محمد رضا مدرسی یزدی، از فقهای شورای نگهبان هم در این جلسه در منزل حداد عادل حضور داشتند. بر همین اساس مجتبی خامنه‌ای احتمال داده است که پدرش مانند سابق با نامزدی احمدی‌نژاد مخالفت نکند. فقیه شورای نگهبان هم برای جلب نظر خامنه‌ای در صورت حصول توافق در این جلسه حضور داشته است. ظاهراً توافق هم حاصل شد: از احمدی‌نژاد خواسته شد که افرادی را که دارای محکومیت قضایی هستند، یعنی دو تن از نزدیکان او محمد بقایی و اسفندیار رحیم مشایی را در دولت بعدی به کار نگیرد.

https://www.radiozamaneh.com/570070