روز گذشته، چهارشنبه ۲۲ بهمن در جریان برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب در اصفهان، گروهی از موتورسوران با حمل پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان در پاسخ به شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» که از بلندگو پخش می‌شد، شعار «مرگ بر روحانی» سر داده بودند.‎ این اقدام که ویدئوی آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، از سوی مدافعان دولت مورد نکوهش قرار گرفت و حتی برخی رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران و نهادهای امنیتی نیز به‌شکل تلویحی آن را محکوم کردند.

علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری در رشته توییتی نوشت:

«این تسلسل هتاکی‌ها از تریبون‌ها و تلویزیون تا موتورسواران راهپیمایی ۲۲ بهمن، اتفاقی و خودسرانه به نظر نمی‌رسد. این تکرار هتاکی با وجود تذکرات روشن، علنی و چندباره مقام معظم رهبری، نشان از اراده‌ای عیان در جریانی مدعی! دارد که اینک “سرپیچی و سرکشی” را به عنوان یک “کنش” برگزیده است.»

معزی «هتاکی‌ها به رئیس‌جمهوری» را عنادی خواند که به‌گفته او «به تهی شدن نظام از جمهوریت و جوهره‌ دینی آن می‌انجامد».  او نوشت: «نفوذ را باید این‌جا جست؛ در ستیز آشکار با نماد اراده ملی و با نافرمانی از دستور “ولی”، آنهم در روز ملی انقلابی که شعارش جمهوری اسلامی بود.»

عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی نیز در کانال تلگرامی خود نوشت:

«شعار زشت مرگ بر رئیس‌جمهور روحانی نشان پدیده چنددولتی است و از کنار آن نباید به‌سادگی گذشت. چنانچه خلیفه‌کشی باب شود، این راه را پایانی نیست.»

آخوندی ضمن آن‌که از روحانیت، جریان‌های سیاسی و نمایندگان مجلس خواست که این اقدام را محکوم کنند، افزود: «این یک شعار ارتجاعی و بازگشت به استبداد است.»

حسام الدین آشنا مشاور حسن روحانی نیز نوشت:

«هشدار! تجربه نشان داده‌ است از راه‌اندازی جریانات خودجوش! و شعارهای سازمان‌یافته علیه دولت تا سوءاستفاده دشمنان و شکل گیری اغتشاش علیه نظام راهی نیست. در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شرایط حساس سیاست خارجی، آتش‌بازی با احساسات عمومی عواقب دردناکی‌ دارد.»

خبرگزاری فارس نیز که به سپاه پاسداران، نهادهای امنیتی و مخالفان دولت نزدیک است، در گزارشی واکنش‌های منفی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به شعارهای مراسم ۲۲ بهمن اصفهان را بازتاب داد. فارس از این اقدام به‌عنوان «توهین عده‌ای به رئیس‌جمهور» یاد کرده و نقل قولی از سخنان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی با مداحان را که گفته بود «ادب اسلامی را در جامعه بگسترانید»، منتشر کرد.

عباس مقتدایی خوراسگانی، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفت:
«آنطور که پیداست در یک بخشی خارج از مسیر اصلی راهپیمایی این اتفاق رخ داده اما اینکه آیا برنامه‌ ریزی قبلی بوده یا نه؟! من از کیفیت آن اطلاعی ندارم و فقط تصاویری را مشاهده کردم.»

او نیز افزود «همه باید از نظر رعایت احترام، مسئولین کشور را محترم بشماریم».

در یک سال گذشته اختلافات میان مسئولان جمهوری اسلامی به‌ویژه میان طرفداران دولت و مخالفان آن، از جمله مجلس شورای اسلامی در عرصه‌های مختلف نمود داشته است. این اختلافات به‌ویژه در تنظیم بودجه کشور بازتاب داشت. طرفداران دولت از صدا و سیما نیز انتقاد دارند که در این زمینه جانب مخالفان دولت را می‌گیرد.