به گزارش خبرگزاری‌های داخلی مرکز لرزه‌نگاری ایران اعلام کرد در ساعت ۲۲ و پنج دقیقه چهارشنبه ۲۹ بهمن زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۵,۶ درجه ریشتر در در عمق ۱۰ کیلومتری زمین شهر سی‌سَخت، مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین یاسوج، مرکز این استان را لرزاند.

زلزله در شهرستان‌های مارگون، دهدشت، گچساران و سایر شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نیز احساس شد. این زمین‌لرزه در ۱۰ کیلومتری شهر سی‌سخت، ۱۹ کیلومتری کمه اصفهان و ۲۴ کیلومتری شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاد و این شهر را نیز لرزاند.

بر اساس اعلام سازمان اورژانس کشور ۴۴ نفر که چهار نفر آن‌ها در سمیرم و باقی در شهرستان دنا سکونت داشتند، بر اثر زلزله مصدوم شدند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسما) زلزله طولانی بود، هوا بارانی و سرد بود و مردم که وحشت‌ کرده بودند به خیابان‌‌ها ریختند.

https://twitter.com/Tasnimnews_Fa/status/1362140376862236674

حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یک مصاحبه زنده تلویزیونی اعلام کرد یک اردوگاه موقت در سی‌سخت دایر شد که مردمی که نگران وقوع پس‌لرزه‌ها بودند در آنجا اقامت کنند. علاوه بر این قرار است تمام تاسیسات گردشگری در اختیار زلزله‌زدگان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم با توجه به بارش باران و کاهش شدید دمای هوا در شهر سی‌سخت مردم چشم انتظار چادر و سایل گرمایشی از طرف نیروهای امدادی هستند.

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد زلزله باعث شد آب و برق منازل قطع شود.

در سی‌سخت واحدهای مسکونی بسیار دچار ترک‌خوردگی و سایر خسارت‌ها شدند. به گفته فرماندار سی‌سخت سقف برخی از منازل در اثر زلزله فروریخت.

علاوه بر این جاده دسترسی به روستاهای علی‌آباد، کوه‌دان، سرمور و دهنو به علت ریزش مسدود است. نیروهای امدادگر در تلاش‌اند که راه را باز کنند.

سی‌سخت با نزدیک به هشت هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری یاسوج قرار دارد. سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در دامنه کوه دنا جای گرفته و از مناطق گردشگری ایران به شمار می‌آید.