محمدهادی مرعشی، معاون امنیتی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان عصر سه‌شنبه ۱۲ اسفند خبر داد که گروه جیش‌العدل به خودروی حامل نیروهای یگان مهندسی سپاه پاسداران در شهرستان سراوان حمله‌ مسلحانه کرده است.

به‌گفته مرعشی این حمله مسلحانه عصر امروز (سه‌شنبه) در منطقه کشتگان بخش بم‌پشت شهرستان سراوان رخ داد.

 معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان از تلفات احتمالی این حمله چیزی نگفت.

جیش‌العدل تاکنون بارها با مرزبانان ایران و افراد سپاه پاسداران در استان سیستان و بلوچستان درگیر شده، آن‌ها را به گروگان گرفته یا به قتل رسانده است.

در همین حال، کانال تلگرامی «رصد بلوچستان» نوشته است حمله عصر دوشنبه گروه جیش‌العدل به دو خودرو سپاه صورت گرفته و «باعث انهدام یکی از آن دو شده و خودروی دیگر به همراه سرنشینان آن توسط نیروهای جیش‌العدل به‌گروگان گرفته شدند».

این کانال به‌نقل از منابع آگاه افزوده است، «در این درگیری پنج تن از نیروهای سپاه کشته و سه تن دیگر به گروگان گرفته شده‌اند».

گروه جیش‌العدل در صفحه‌های رسمی خود از این درگیری خبر داده اما جزییاتی از آن منتشر نکرده است.

«رصد بلوچستان» در پی انتشار خبر حمله به نیروهای سپاه از «درگیری شدید در پاسگاه کٹگان جالقی» سیستان و بلوچستان نیز خبر داده و نوشته است «درگیری سنگین بین نیروهای سپاه با یک گروه مسلح در جریان است».

براساس آخرین خبرها از سیستان و بلوچستان، پس از حمله به افراد سپاه پاسداران اینترنت در شهرستان سراوان بار چندمین بار در روزهای اخیر با قطعی و اختلال مواجه شده است.

در روزهای اخیر استان سیستان و بلوچستان ناآرام بود. علت این ناآرامی شلیک نیروهای سپاه پاسداران در چهارم اسفند به سمت جمعیت بزرگی از سوخت‌بران در سراوان بود که به‌گفته کمپین فعالین بلوچ دست‌کم ۱۶ نفر در جریان آن کشته شدند. در پی این رویداد اعتراضاتی در سراوان و دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان شکل گرفت.

حمله مسلحانه جدید در سیستان و بلوچستان در حالی رخ داده است که مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی از جمله سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفته بودند «کل استان در امنیت کامل قرار دارد و اوضاع تحت کنترل کامل مأموران انتظامی است».