با افزایش سرکوب‌ها در میانمار، نیروهای ارتش و پلیس در چهار شهر به سمت تظاهرکنندگان آتش گشودند و دست‌کم ۳۸ معترض را کشتند و ده‌ها نفر را زخمی کردند. این بالاترین میزان کشته‌های روزانه از زمان کودتای اول فوریه است.

کریستین شرینر برگنر نماینده ویژه سازمان ملل در امور میانمار روز چهارشنبه سوم مارس/۱۳ اسفند به خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت:

«امروز خونین‌ترین روز از زمان کودتا در اول فوریه بود. امروز – فقط امروز – ۳۸ نفر کشته شدند.»

نیروهای ارتش و پلیس از روز آغاز کودتا تاکنون بیش از پنجاه نفر معترض را کشته‌اند. قبل از این چهارشنبه خونین، پلیس میانمار روز یکشنبه ۲۸ فوریه/۱۰ اسفند هم به سمت معترضان تیراندازی کرد و دست‌کم ۱۸ نفر را آن روز کشت.

تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی شلیک مستقیم به تظاهرکنندگان را نشان می‌دهند. برگنر می‌گوید پژوهشگران مستقل مشغول بررسی این تصاویر هستند.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور میانمار در گزارشش به خبرنگاران به ویدئوهایی اشاره کرد که مورد تأیید این پژوهشگران است و نیروهای امنیتی و پلیس میانمار در آنها به سمت معترضان شلیک می‌کنند. او همچنین به تصاویری اشاره کرد که نیروهای نزدیک به ارتش خدمه آمبولانس را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

به نظر برگنر، تعداد کشته‌های روز چهارشنبه نشان افزایش چشمگیر خشونت علیه مخالفان کودتای نظامی ماه گذشته است.

از روزی که ارتش میانمار کودتا کرد، معترضان به خیابان‌های این کشور آمدند. آنها خواستار پایان حکومت ارتش و آزادی اعضای دولت هستند. ارتش در روز کودتا، آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی‌خواه و بسیاری از رهبران حزب او را بازداشت کرد. شورای نظامیان، حزب سوچی را که در انتخابات ماه نوامبر بیشترین آراء را به خود اختصاص داد، به تقلب در انتخابات متهم کرد و با کودتا قدرت را گرفتند.