خبرگزاری آسوشیتدپرس به‌نقل از دو مقام اطلاعاتی آمریکا که نامشان منتشر نشده، نوشته است آژانس امنیت ملی آمریکا در ماه ژانویه سال جاری مکاتباتی را رهگیری کرده که نشان می‌دهند فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران در مورد حمله به پایگاه نظامی فورت مک‌نیر در واشنگتن دی‌سی، پایتخت آمریکا و همچنین ترور جوزف ام. مارتین، جانشین فرمانده ارتش آمریکا گفت‌وگو کرده‌اند.

در این گزارش گفته‌شده حمله به این پایگاه نظامی آمریکا از نوع حمله به ناوشکن «یو.اس.اس کول» در نظر گرفته شده بود که در ١٢ اکتبر ٢٠٠٠ توسط یک قایق کوچک گروه القاعده در بندر عدن یمن انجام شد و در جریان آن ١٧ ملوان نیروی دریایی ارتش آمریکا کشته و ٣٧ نفر دیگر زخمی شدند.

دو مقام اطلاعاتی آمریکا گفته‌اند فرماندهان نظامی تهران از حملات خود در پاسخ به ترور قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در فرودگاه بغداد، به‌ویژه نتایج حملات موشکی به پایگاه هوایی عین‌الاسد عراق راضی نیستند و به همین دلیل در پی تدارک حمله‌ای به پایگاه فورت‌ مک‌نیر بوده‌اند. در آن حملات از نیروهای آمریکایی کسی کشته نشد، اما ده‌ها نفر زخمی شدند.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، این تهدیدها یکی از دلایلی است که ارتش تدابیر امنیتی در اطراف پایگاه فورت‌ مک‌نیر را بیشتر و منطقه حائلی ایجاد کرده است.

سرلشکر عمر جونز، فرمانده منطقه کلمبیا در واشنگتن می‌گوید منطقه‌ پایگاه نظامی فورت‌مک‌نیر در واشنگتن که در کنار کانال آبی قرار دارد و فرماندهان ارتش در آن زندگی می‌کنند، در خطر است.

او گفت: «ارتش گشت‌زنی‌ها در امتداد خط ساحلی [پایگاه] را افزایش داده، تابلوهای منطقه محدود نصب کرده و دوربین‌هایی را برای نظارت بر کانال واشنگتن قرار داده است.»

مسئولان شهر واشنگتن و ساکنان منطقه گفته‌اند درخواست ارتش برای ایجاد منطقه حائل، استفاده بیش از حد دولت از آبراه‌های عمومی است.

هولمز نورتون، تنها نماینده منطقه در کنگره به آسوشیتدپرس گفت پنتاگون هیچ اطلاعات بیشتری برای توجیه محدودیت‌های اطراف پایگاه نظامی فورت ‌مک‌نیر به او ارائه نکرده است.

نورتون گفت:

«من از وزارت دفاع خواسته‌ام که ​​اقدامات در این زمینه را پس بگیرد، زیرا شواهدی مبنی بر تهدیدهای قابل اعتمادی که بتواند محدودیت‌های پیشنهادی را توجیه کند، ندیده‌ام.»

ایران در مورد گزارش آسوشیتدپرس واکنشی نشان نداده است.