زلزله‌ای ۵,۹ ریشتری صبح یکشنبه ۲۹ فروردین استان‌ بوشهر را لرزاند و در خوزستان و فارس هم حس شد. مرکز زلزله به بندر گناوه نزدیک است. پس از این زلزله ظرف دو ساعت ۱۷ پس‌لرزه خفیف‌تر نیز رخ داده‌اند و شاید هنوز پس‌لرزه‌های دیگری در کار باشد. به گفته مسئولان، کسی در این زلزله جان نباخته است.

 به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا)، زلزله باعث قطع برق، تلفن ثابت و اینترنت در گناوه شده است. خبرنگار «تسنیم»، از وحشت مردم شهر و ریختن آنها به خیابان‌ها گزارش می‌دهد.

فرمانداری گناوه از اعزام گروه‌هایی از سوی بخشداران و دهیاران به مناطق مختلف خبر داده است. اسماعیل چهله‌زاده، رئیس جمعیت هلال احمر استان بوشهر نیز گفته که گروه‌های ارزیاب این سازمان به منطقه اعزام شده اند.

از نخستین تصاویر منتشرشده از زلزله در بندر گناوه

۳۰ روستا در منطقه زلزله‌زده قرار دارند.

به گزارش اداره مدیریت بحران استان بوشهر، هنوز خبری از تلفات جانی در این زلزله گزارش نشده است. اما گزارش‌هایی از تخریب خانه‌های روستایی مخابره شده که هنوز وسعت آن مشخص نیست.

پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور نیز می‌گوید که زلزله تا کنون تنها یک مصدوم داشته «که ناشی از ترس او بوده است». شمار مصدومان اندکی بعد به پنج تن افزایش یافت.

فیلم زیر ریزش کوه بر اثر زلزله را نشان می‌دهد:

اداره مدیریت بحران استان خوزستان نیز از آماده‌باش نیروهای امدادرسان در این استان خبر داده است. زلزله در خوزستان نیز إحساس شد.

زلزله ۵,۹ ریشتری ساعت ۱۱:۱۱ صبح و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد. پس از آن نیز پس‌لرزه‌ای ۴,۵ ریشتری به وقوع پیوست و چهار پس لرزه خفیف‌تر نیز پس از آن زمین را لرزاند.

هنوز خبری از خسارت‌های جانی و مالی ممکن در مناطق روستایی منتشر نشده است. نزدیک‌ترین شهرها به مرکز زلزله بندر گناوه، بندر ریگ و شبانکاره در استان بوشهر گزارش شده اند.

به روز رسانی:

بر اساس آخرین گزارش‌ها، زلزله به تخریب بخشی از خانه‌های روستاهای مرکزی بندر گناوه انجامیده است. مقام‌های محلی و استانی وعده داده اند که برای اسکان موقت زلزله‌زدگان تمهیدات لازم را بیندیشند.