پالایشگاه تندگویان تهران چهارشنبه ۱۲ خرداد در شهرری دچار آتش‌سوزی عظیمی شده است. ستونی از دود غلیظ به هوا برخاسته است.

حسین توکلی کجانی، فرماندار ویژه شهرستان ری درباره آتش‌سوزی پالایشگاه به خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: «مخازن ال پی جی پالایشگاه تهران دچار آتش سوزی شده است.»

ویدئوهای زیر از این آتش‌سوزی منتشر شده است:

محمد نظری رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس پیشگیری تهران نیز درباره این حادثه به ایرنا گفته که تلفاتی در بر نداشته و عوامل امدادی، اورژانس، آتش‌نشانی در محل حاضر شده اند.

به گزارش شبکه خبر صداوسیمای جمهوری اسلامی، منصور درجاتی مدیر کل بحران استانداری تهران نیز دراین‌باره گفته است: «یکی از خطوط لوله ارتباطی داخل پالایشگاه تهران که در آن فرآورده گاز مایع وجود داشته است دچار حادثه شده است و دود ناشی از آن هنوز در منطقه وجود دارد.»

او گفته این آتش‌سوزی «خطر چندانی ندارد».

با وجود این، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور به خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که نزدیک به ١٠ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل وقوع حریق اعزام شده و به بیمارستان‌های تهران آماده‌باش داده شده است:

«بیمارستان های هفتم تیر، فیروزآبادی و شهید مطهری تهران در حالت آماده باش هستند. بیمارستان های جنوبی تهران ۵٠ تخت برای مصدومان احتمالی آماده کردند. همچنین اطلاع رسانی به مسئولین بهداشت محیط وزارت بهداشت انجام شده و به مدیران بحران نیز اطلاع رسانی انجام شده است.»

به گفته او، «گویا مخازنی در حال شعله ور شدن هستند.»

هنوز علت حادثه مشخص نشده است.

روابط عمومی پالایشگاه تهران هرگونه خرابکاری را تکذیب کرده است.

پی نوشت: خبر درباره مهار آتش

در خبری که سایت ایسنا در ساعت ۲۳:۴۳ منتشر کرده، چنین آماده است:

«سخنگوی پالایشگاه نفت تهران گفت: آتش به طور کامل مهار شده و به هیچ یک از مخازن دیگر سرایت نکرده ولی چون فراورده نفتی بوده اطفای آن منوط به احتراق کل محتویات داخل مخزن است. »