مقام‌های پاکستانی دوشنبه ۱۷ خرداد / ۷ ژوئن اعلام کردند که حداقل ۳۲ نفر پس از برخورد دو قطار در نزدیکی شهر دهرکی در جنوب پاکستان کشته و شمار زیادی زخمی شدند و عملیات نجات برای یافتن بازماندگان گرفتار در زیر آوار دو قطار هنوز ادامه دارد.

این تصادف اوایل صبح دوشنبه در حدود ۴۴۰ کیلومتری شمال کراچی رخ داد.

دکتر منظور جخرانی، یک مقام ارشد وزارت بهداشت پاکستان گفت:

«وضعیت بسیار جدی است. ۳۲جسد پیدا شده و ۹۸ نفر مجروح شده‌اند، اما شمار آن‌ها مرتباً افزایش می‌یابد. کار نجات ادامه دارد، مردم هنوز در قطارها گرفتارند.»

تصاویر تلویزیونی از محل حادثه لاشه‌های دو قطار بر روی ریل را نشان می‌دهد، امدادگران با استفاده از جرثقیل و تجهیزات دیگر سعی می‌کنند به افراد گرفتارشده در داخل قطارها برسند.

رزاق مینهس، مقام محلی، به الجزیره گفت این حادثه هنگامی رخ داد که هشت کوپه قطار «ملت اکسپرس» در مسیر شمال و در نزدیکی شهر دهرکی از ریل خارج شدند. او افزود، قطار مسافربری «سر سید اکسپرس» نیز که به سمت جنوب در حرکت بود به کوپه‌های خارج‌شده از ریل برخورد کرد.

این مقام محلی همچنین گفت:

«نجاتگران هنوز در تلاشند تا حداقل به دو کوپه وارد شوند و هنوز آوارها را خارج می‌کنند. تجهیزات و نیروهای کمکی دیگر برای برداشتن آوار حضور دارند.»

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان گفت از این حادثه «شوکه شده است». او به اعظم سواتی، وزیر راه‌آهن دستور داد خود را به محل حادثه برساند.

عمران خان در توئیتر خود نوشت:

«از وزیر راه‌آهن خواسته‌ام تا به محل حادثه برود تا از کمک‌های پزشکی به آسیب‌دیدگان و حمایت از خانواده‌های کشته‌شدگان اطمینان حاصل کند.»

نخست‌وزیر پاکستان همچنین «دستور بررسی جامع خطاهای ایمنی راه‌آهن» را صادر کرد.

ارتش پاکستان نیر اعلام کرد که هلی‌کوپترهای امدادی، آمبولانس‌ها و نیروهای تخصصی جست‌وجو و نجات به محل حادثه اعزام کرده است.

در بیانیه نظامی آمده است:

«تیم مهندسان ویژه ارتش [برای] جست‌وجو و نجات (USAR) از راولپندی به محل حادثه منتقل می‌شود تا تلاش‌های امداد و نجات را تسریع کند.»

راه‌آهن فرسوده پاکستان در سال‌های اخیر شاهد حوادث و تصادفات بی‌شماری بوده است، دولت‌های متوالی سرمایه‌گذاری کمی برای نگهداری خطوط راه‌آهن و سیستم‌های علائمی صورت داده‌اند.

در سال ۲۰۱۹، بر اثر انفجار کپسول گاز و آتش‌سوزی در یک قطار مسافربری شلوغ در نزدیکی شهر لیاقت‌پور دست‌کم ۷۳ نفر کشته شدند.