امیرحسین مرادی، از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های سراسری آبان ۹۸ که در زندان تهران بزرگ (فشافویه) به سر می‌برد، از روز سه‌شنبه ۲۵ خرداد به بازداشتگاه اداره آگاهی شاپور در تهران منتقل شده است.

بابک پاک‌نیا، وکیل امیرحسین مرادی در حساب توییتر خود ضمن تایید این خبر اعلام کرد پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و به همین دلیل امکان ارائه توضیح بیشتر را ندارد.

هنوز علت اصلی انتقال امیرحسین مرادی به بازداشتگاه اداره آگاهی شاپور مشخص نیست. بنا به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مرادی و دو هم پرونده‌ای دیگر او به نام‌های سعید تمجیدی و محمد رجبی قرار است ۸ تیرماه سال جاری برگزار شود.

انتقال امیرحسین مرادی در حالی صورت می‌گیرد که با وجود شرایط پر استرس این زندانیان پس از نقض حکم اعدام، جلسه دادگاه آنها تاکنون سه بار به دلیل تغییر رئیس شعبه و عدم حضور قاضی به تعویق افتاده است.

دادگاه انقلاب تهران این سه معترض بازداشت‌شده اعتراض‌های آبان ۹۸ را پیشتر به اتهام «مشارکت در تخریب و تحریق به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران» اعدام و از بابت اتهام‌های دیگری چون «مشارکت در سرقت مسلحانه مقرون به آزار در شب»، «خروج غیرقانونی از کشور»،  «آموزش دادن به معترضان برای رهبری اعتراضات توسط او» و «درگیری مسلحانه با مأموران» جمعا به ۳۸ سال زندان و ۲۲۲ ضربه شلاق محکوم کرده بود.

خبرگزاری هرانا در تاریخ ۴ تیرماه ۹۹، از تائید حکم اعدام این سه شهروند بازداشت شده اعتراض‌های آبان ۹۸ در دیوان عالی کشور خبر داد و در تاریخ ۲۴ تیرماه ۹۹ سال غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه ضمن اعلام رسمی خبر تایید حکم اعدام این سه زندانی سیاسی گفت احکام صادره برای اجرای حکم به دادسرا اعاده شده است.

در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۹ بابک پاک‌نیا وکیل دادگستری از نقض حکم اعدام این بازداشتی آبان توسط شعبه اول دیوان عالی کشور خبر داد.

امیرحسین مرادی ۲۶ ساله و اهل تهران، چند روز بعد از فروکش کردن اعتراضات سراسری آبان‌ ماه ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

صبح روز هفتم ‌مهر ماه ۱۳۹۹ به‌ دنبال فشارهای روحی وارده بر خانواده امیرحسین مرادی به ‌دلیل محکومیت فرزندشان به اعدام و نگرانی‌های مداوم از وضعیت او، پدر این زندانی سیاسی خودکشی کرد و جان باخت.