محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران می‌گوید حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی از رهبران جنبش سبز، یکی از مسائلی است که او را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مردد کرده است.

به گزارش تارنمای شخصی محمد خاتمی، او روز شنبه، 14 اردیبهشت ماه در جمع شماری از صنعتگران گفت:” یک مسأله شخصی ذهن مرا به خود مشغول کرده است و آن این که من تا وقتی که آقایان موسوی و کروبی در حصر هستند و نیروهای ارزنده فراوانی در زندان و محدودیت، آیا می توانم خودم را راضی کنم که در عرصه مسئولیت اعلام آمادگی کنم؟”

او همچنین در رابطه با تردیدهایش برای اعلام نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری، افزود: “من دارم فکر می کنم، آنچه که مهم است این است که می توانم خدمت کنم یا نه؟ می گذارند یا نه؟ با آمدنم دل ها از هم دورتر می شوند یا خیر؟”

رئیس جمهوری پیشین ایران با بیان اینکه اعتماد متقابل بین مردم و دولت از میان رفته است و این اعتماد باید احیا شود، گفت: ” بدون اینکه رهبری بخواهند و بدون هماهنگی با ایشان مشکلات حل نخواهد شد.”

محمد خاتمی ادامه داد:”باید کسی بیاید که این رویکردها را داشته باشد وقدرت هماهنگی را نیز داشته باشد. بتواند از همه نیروها و سرمایه های انباشته انسانی که متأسفانه لطمه دیده اند و خیلی ها در زندان و حصرند و خیلی ها نیز در محدودیت به سر می برند و نیز نیروهای ارزنده ای که در همه جناح ها هستند استفاده کند.”

او همچنین اضافه کرد: “حتی کسانی که در حاکمیت هستند نیز قبول دارند که بد است و کشور با خطرات متعددی رو به رو است.”