حجاب برداشتن مجری  تلوزیون النهار مصر، در مقابل روحانی افراطی، موجب ایجاد موجی از اظهار نظرهای مخالف و موافق در شبکه‌های اجتماعی عرب زبان شد.

ریهام سعید، مجری شبکه تلوزیونی النهار مصر، در مواجهه با درخواست شیخ یوسف بدری (گفت‌و‌گو شونده) که حجاب داشتن مجری را در حین گفت‌و‌گو اجبار می‌کرد، تعجب کرد. برای ریهام سعید این مسأله قابل قبول نبود که شیخ بدری به زن بدون حجاب نگاه می‌کند و تنها در مقابل دوربین از زن درخواست حجاب دارد.

در حین گفت‌و‌گوی تلویزیونی مقابل دوربین اما، پرسش‌های ریهام سعید در مورد انواع تجاوز‌های جنسی و تناقضات احکام اسلامی، خشم شیخ یوسف بدری را برانگیخت و با صدای بلند و تحکمی به ریهام سعید تاکید کرد که  سوال جنجالی نپرسد و به مسائل جدی که به درد مرد می‌خورند، بپردازد.

ریهام سعید که از لحن و تناقضات رفتاری شیخ یوسف بدری برآشفته بود، حجاب خود را مقابل چشم او و مقابل دوربین برداشت. سعید با عصبانیت به دورویی شیخ بدری اشاره کرد از تلویزیون النهار هزار پوند مصری برای حاضر شدن مقابل دوربین‌ گرفته، با  لحن توهین‌آمیز با مجری زن این رسانه صحبت می‌کند و در عین حال مقابل دوربین شبکه تلویزیونی‌ای آمده که خود شیخ بدری از آن به دادگاه شکایت کرده است.

بدری با صدای بلند به سعید دستور داد “حجابت را سرت کن” که موجب شد ریهام سعید گفت‌و‌گو را ترک کند. حرکت اعتراض‌آمیز ریهام سعید مقابل این روحانی محافظه‌کار خوشحالی بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت که از برخورد قاطع سعید برای نشان دادن تناقضات بدری، رضایت داشتند.

ریهام سعید در حالی که صحنه گفت‌و‌گو را ترک می‌کرد با صدای بلند به شیخ یوسف بدری گفت: “این حجاب را برای تو نمی‌پوشم، [اگر بپوشم] برای خدا می‌پوشم.”

شیخ یوسف بدری از روحانیون جنجالی مصر است که مدام در حال قلدری کردن از طریق “امر به معروف و نهی از منکر” است: گاهی هنرپیشگان و فیلمسازان مصری را دعوت به توبه می‌کند [۱] و گاهی پیشنهاد  تولید بمب اتم اسلامی برای مقابله با اسرائیل می‌دهد.[۲] تحولات سیاسی اخیر در مصر و قدرت گرفتن اخوان المسلمین موجب شده که بسیاری از سکولارها، مسلمانان لیبرال و مسیحیان قطبی مصری نگران اسلام‌گرایی افراطی و تاثیر آن بر فرهنگ عمومی باشند.