تجمع و راهپیمایی مردم جونقان استان چهارمحال و بختیاری که در اعتراض به دستگیری حبیب فدایی از شرکت کنندگان در تظاهرات علیه بی آبی برگزار شده بود در پی برخورد سرکوبگرانه ماموران به خشونت کشیده شد.

معترضان اغلب جوان با آتش زدن لاستیک جاده را بستند.

حبیب فدایی فعالان مدنی جونقان است که در جریان تجمع مردم جونقان در حمایت از اعتراضات مردم خوزستان شرکت داشت.

در این تجمع که با شعارهای مرگ بر جمهوری اسلامی همراه بود، او گفت کشور در حال فروپاشی است و مردم چیزی برای از دست دادن ندارند.

صبح روز سه شنبه ۱۹ مرداد ماموران مسلح به خانه حبیب فدایی ریختند، فرزند او را ضرب و شتم کردند و حبیب فدایی را با خود بردند.

فرزند او در یک کلیپ خبر هجوم ماموران به خانه‌شان را اعلام کرد و خواستار حمایت مردم شد.

او گفت: «امروز ۱۰ تا کلاش به دست ریختند خانه ما و حببیب فدایی بابام را بردند. من را با لگد و مشت زدند و بابام را بردند. مردم کجائید، بیائید بابام رو بردن».

در تجمع امروز زنان و کودکان نیز شرکت داشتند. چند زن سالمند که بر روی زمین نشسته بودند با سردادن شعار خواستار آزادی و شعار می‌دادند.

تجمع کنندگان سپس با سردادن شعارهای حبیب فدایی ازاد باید گردد، جونقان، جونقان اتحاد اتحاد/ نترسید، نترسید ما همه با هم هستیم/ برادر زندانی آزاد باید گردد، به سوی کلانتری جونقان حرکت کردند.

ماموران با شلیک هوایی و پرتاب گاز اشک آور تلاش کردند مردم را متفرق کنند.

اعتراض به بی آبی که از خوزستان آغاز شد، به چند استان دیگر نیز گسترش یافت. پاسخ حکومت به روال همیشگی سرکوب و گلوله بود که در نتیجه آن چند تن جان خود را از دست دادند و ده‌ها نفر در بازداشتگاه‌ها زندانی شده‌اند.