نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر چهارشنبه ۳ شهریور به ۱۸ وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم رأی اعتماد دادند. بیش‌ترین رأی اعتماد را امین‌حسین رحیمی، وزیر دادگستری با ۲۷۷ رأی موافق و حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه با ۲۷۰ رأی موافق به‌دست آوردند.

ابراهیم رئیسی (عضو هیئت مرگ) رئیس جمهوری اسلامی ۲۰ مرداد ماه فهرست وزیران پیشنهادی خود را در نامه‌ای رسمی به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه کرد و از شنبه ۳۰ مرداد بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی در کمیسیون‌های مجلس آغاز شد.

رئیسی که در پایان جلسات علنی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در مجلس حضور یافته بود، اعلام کرد که نخستین جلسه هیئت دولت سیزدهم فردا پنج‌شنبه ۴ شهریور برگزار خواهد شد.

بدین ترتیب فهرست وزیران دولت سیزدهم (به‌جز وزیر آموزش و پرورش) از این قرار است:

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات

سید اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات

احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت

حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه

امین‌حسین رحیمی، وزیر دادگستری

محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی

سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

احمد وحیدی، وزیر کشور

سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

جواد اوجی، وزیر نفت

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو

و سیدحمید سجادی هزاوه، وزارت ورزش و جوانان

حسین باغگلی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با۷۶ رأی موافق، ۱۹۳ رأی مخالف و ۱۸ رأی ممتنع، رأی اعتماد نگرفت. رئیسی سه ماه مهلت دارد تا فرد دیگری را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی کند.

کابینه ابراهیم رئیسی (عضو هیئت مرگ) ترکیبی از وزیران دولت محمود احمدی‌نژاد، سرداران سپاه پاسداران و نیروهای تندروی اصولگراست.

برنامه‌های این وزیران، به‌ویژه در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی، بیش از هر زمانی با سلیقه‌ها، دیدگاه‌ها و سیاست‌های علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران نزدیک است.

در جلسه علنی مجلس اتهامات «لابی‌گری و دلالی» در بررسی صلاحیت وزیران مطرح شد و ابراهیم رضایی نماینده دشتستان اعلام کرد که جریان‌هایی خارج از مجلس، در حال «دلالی رأی» برای وزیران هستند. محمدباقر قالیباف هم به «لابی‌گری» و فشار بر نمایندگان، برای رأی موافق یا مخالف به بعضی از افراد متهم شد. الیاس نادران، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده تهران در مخالفت با تصدی جواد اوجی بر وزارت نفت او را به دروغگویی در مورد اموال خود متهم کرد.