«هواپیماهای ناشناس» یک پایگاه شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در دیرالزور در شرق سوریه و در نزدیکی مرز عراق را بمباران کردند.

به گزارش رویترز، ساکنان منطقه می‌گویند این حمله در جنوب شهرک مدائن در کرانه فرات در منطقه المزارع اتفاق افتاده است.

چهار سال قبل شبه‌نظامیان شیعه موفق شدند گروه دولت اسلامی (داعش) را از این منطقه بیرون کنند. از آن زمان تاکنون این منطقه به یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های نظامی شبه‌نظامیان شیعه، به ویژه نیروهای حشد الشعبی تبدیل شده است.  

آماده‌باش حشد الشعبی در شهرک مدائن

رویترز می‌نویسد شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در این منطقه به حالت آماد‌ه‌باش درآمده‌اند. ساکنان محلی گزارش داده‌اند که صدای چندین انفجار شنیده شده و آمبولانس‌ها در خیابان‌ها در تردد بوده‌اند.  یک نفر از ساکنان شهرک مدائن از طریق صدور پیامک به خبرگزاری رویترز اطلاع داده است:

«شبه‌نظامیان وحشت‌زده از رهگذران و رانندگان خودروها می‌خواهند که مرکز شهر و خیابان‌های اطراف آن را خالی کنند.»

بر همین اساس شبه‌نظامیان شیعه به طور کامل کنترل شهرک مدائن را به دست گرفته‌اند.  

اسرائیل در ماه‌های گذشته برای جلوگیری از گسترش نفوذ شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت ایران صدها حمله هوایی به سوریه انجام داده است.  

رسانه‌های دولتی سوریه هنوز گزارشی درباره این حمله منتشر نکرده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه حمله را تأیید کرد

«دیده‌بان حقوق بشر سوریه» مستقر در لندن وقوع چندین انفجار در منطقه مرزی سوریه و عراق در نزدیکی «البوکمال» را تأیید کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد که یک هواپیمای ناشناس مواضع حشد الشعبی در نزدیکی البوکمال را بمباران کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید در این حملات سه نیروی حشد الشعبی کشته شدند و شمار قربانیان به دلیل وخیم بودن حال برخی از زخمی‌ها احتمالاً افزایش می‌یابد.

مرز القائم-البوکمال تنها گذرگاه مهم موجود میان عراق و سوریه است که در اختیار دولت‌های دو کشور است. گذرگاه رُبَیعه تحت کنترل کردهای شمال سوریه و گذرگاه ولید-تنف تحت کنترل نیروهای آمریکایی قرار دارد. بنابراین اگر قرار باشد تجهیزاتی از ایران به سوریه از راه زمینی ارسال شود، فقط از طریق گذرگاه القائم-البوکمال میسر است.

خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران تلویحاً اعلام کرده است که احتمالاً پهپادهای آمریکایی به المیادین و البوکمال حمله کرده‌اند.

ارتش آمریکا تاکنون در این‌باره سکوت کرده است.

در روزهای گذشته درگیری‌ها بین معارضان مسلح مخالف اسد و ارتش سوریه در شمال آن کشور تشدید شده. همزمان گزارش‌هایی از درگیری‌هایی بین ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان کرد شمال سوریه منتشر شده است.