پنتاگون به خانواده ۱۰ غیرنظامی که در ماه اوت، در آخرین روزها قبل از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در افغانستان کشته شدند، پیشنهاد غرامت داد.

وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرد که علاوه بر همکاری با وزارت خارجه ایالات متحده در حمایت از اعضای این خانواده که علاقه‌مند به انتقال به ایالات متحده هستند، به آنها غرامت نیز می‌پردازد.

کالین کال، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست، روز پنجشنبه یک جلسه مجازی با استیون کوون، بنیانگذار و رئیس موسسه بین‌المللی آموزش و تغذیه برگزار کرد که کارمند آن زمری احمدی که در حمله هواپیمای کشته شد. جان کربی، سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون گفت:

«احمدی و دیگران که در این حمله کشته شدند قربانیان بی گناهی بودند که هیچ تقصیری نداشتند و وابسته به دولت اسلامی خراسان (داعش-ک) یا تهدید نیروهای آمریکایی نبودند.»

پنتاگون پیشتر گفته بود که حمله ۲۹ اوت یک بمب‌گذار انتحاری داعش را هدف قرار داده که تهدیدی قریب‌الوقوع برای سربازان تحت رهبری ایالات متحده در فرودگاه که آخرین مراحل خروج خود از افغانستان را به پایان می‌رساندند بوده است.

با این حال تقریباً بلافاصله گزارش‌هایی مبنی بر حمله هواپیمای بدون سرنشین به محله‌ای در غرب فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی کابل رسید که بر اثر آن غیرنظامیان از جمله کودکان کشته شدند. ویدئویی از محل حادثه نشان می‌دهد که بقایای یک خودرو در اطراف حیاط یک ساختمان پراکنده شده است. پنتاگون بعداً گفت که این حمله «یک اشتباه غم انگیز» بود.

این حمله سه روز پس از آن صورت گرفت که بمب گذار انتحاری داعش ۱۳ سرباز آمریکایی و شماری از غیرنظامیان افغان را که خارج از دروازه فرودگاه تجمع کرده بودند کشت.

کشته شدن غیرنظامیان همچنین پرسش‌هایی در مورد آینده حملات ضدتروریستی ایالات متحده در افغانستان ایجاد کرد.