علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و دیپلمات ارشد هسته‌ای ایران چهارشنبه ۵ آبان / ۲۷ اکتبر در بروکسل با انریکه مورا، معاون سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام دیدار کرد و در پایان این دیدار در توئیتر از توافق بر سر آغاز مذاکرات احیای برجام در وین قبل از پایان ماه نوامبر خبر داد.

باقری نوشت:

«گفت‌وگویی جدی و سازنده با انریکه مورا در مورد عناصر ضروری مذاکرات موفق داشتم. توافق کردیم‌ پیش‌ از پایان ماه نوامبر مذاکرات را شروع کنیم. تاریخ دقیق هفته بعد اعلام خواهد شد.»

باقری پیش از این دیدار در توئیتر نوشته بود

«ایران مصمم به انجام مذاکراتی است که تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی را به‌صورت کامل و موثر لغو نموده، عادی‌سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران را تضمین کرده و ضمانت‌های معتبری برای عدم بدعهدی بیشتر فراهم کند.»

انریکه مورا ۲۲ مهر / ۱۴ اکتبر در تهران با علی باقری توافق کرده بود که دو طرف در بروکسل گفت‌وگوها در مورد زمان آغاز مذاکرات احیای برجام را ادامه دهند.

مذاکرات احیای برجام در وین پس از شش دور که در دولت حسن روحانی برگزار شد، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران متوقف شد.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه قبل از آن‌که مذاکرات باقری و مورا پایان یابد درباره مذاکرات برجام گفت:

«ما نمی‌خواهیم از نقطه وین وارد مذاکرات وین شویم، اما فرمت وین را قبول داریم. اما در گفت‌وگو با آقای مورا درباره تاریخ برگشتن به مذاکرات گفت‌وگو می‌کنیم که دیر نخواهد بود.»

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا شامگاه سه‌شنبه ۴ آبان / ۲۶ اکتبر نسبت به اقدامات جمهوری اسلامی از زمان خروج از برجام ابراز نگرانی کرد و گفت: «اولویت اول و اصلی ما بازگشتن به میز مذاکره است.»

ایران پس از خروج دولت دونالد ترامپ از برجام در پنج گام تعهداتش در توافق هسته‌ای را کاهش داد و سپس به غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم روی آورد و با این حال ادعا می‌کند که همچنان عضوی از توافق است.