سرلشکر تامیر هیمن در گفت‌وگو با مرکز بزرگداشت و میراث اطلاعاتی اسرائیل، گزارش‌های خارجی مبنی بر مرتبط کردن اسرائیل با ترور قاسم سلیمانی توسط آمریکایی‌ها را تأیید کرد.

هیمن با اشاره به نقش اطلاعاتی اسرائیل در عملیات آمریکا گفت ترور سلیمانی «یک دستاورد است زیرا از نظر من دشمن اصلی ما ایران است. دو ترور مهم در دوره من قابل ذکر است که یکی همین ترور قاسم سلیمانی است. به‌ندرت می‌توان فردی به این اهمیت را یافت که هم معمار جنگ باشد هم استراتژیست و جنگنده.»

به‌گفته تامیر هیمن، ترور دوم «بها ابوالعطا از فرماندهان ارشد نیروهای جهاد اسلامی در نوار [غزه] در نوامبر ۲۰۱۹ بود که از طریق اطلاعات با کیفیت، انجام شد».

هیمن خاطرنشان کرد که ابوالعطا نیز یک استراتژیست بود و توانایی‌های چشمگیر در مدیریت عملیات روی زمین داشت.

رئیس سابق اداره اطلاعات ارتش اسرائیل تأکید کرد که این محاسبات بر اساس پتانسیل آسیب‌رسانی صورت می‌گیرد و قاسم سلیمانی شخصیتی بود که پتانسیل زیادی برای آسیب رساندن به ثبات منطقه داشت و در این زمینه پیشتاز بود.

تامیر هیمن در مورد استقرار ایران در منطقه خاورمیانه نیز گفت:

«ما ترورهای زیادی انجام داده‌ایم و راه‌های انتقال پول و سلاح [آن‌ها] را مختل کرده‌ایم. نقطه برجسته این تلاش‌ها جلوگیری از تلاش ایرانی‌ها در سوریه است. در این امر موفق عمل کردیم.»

هیمن در پاسخ به این پرسش که اسرائیل چگونه می‌تواند از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند، گفت:

«احتمال حمله جنبشی وجود دارد. در عین حال، ما می‌توانیم یک کانال مخفی را برای تلاش‌های دستیابی به توافق حفظ کنیم، اما شکاف‌های بزرگی بین دو طرف وجود دارد. غرب و آمریکا نمی‌توانند به چارچوب توافق قبلی بازگردند، زیرا واقعیت تغییر کرده و همراه با آن یک سری از تخلفات ایرانی‌ها نیز تغییر کرده است.»

در دسامبر ۲۰۲۰، شبکه ان‌بی‌سی گزارش داده بود که سازمان اطلاعات اسرائیل در ترور سلیمانی نقش داشته است. این شبکه خبری گفته بود که عوامل اطلاعاتی اسرائیل در فرودگاه دمشق زمان پرواز قاسم سلیمانی به بغداد را به سازمان سیا اطلاع داده بودند. سلیمانی به همراه ۱۰ نفر دیگر، از جمله ابومهدی المهندس، از فرماندهان اصلی نیروهای حشد الشعبی عراق جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ / ۳ ژانویه ۲۰۲۰ در حمله پهپادی آمریکا در خارج از فرودگاه بغداد کشته شد.  این ترور منجر به اقدامات تلافی‌جویانه ایران در خاک عراق شد.