مصطفی نیلی، وکیل مدافع کیوان صمیمی، سردبیر نشریه ایران فردا، پنج‌شنبه ۷ بهمن در توئیتر نوشت:

«ساعتی پیش آقای کیوان صمیمی تماس گرفت و اعلام کرد سه‌شنبه شب بعد از این‌که دادیار اجرای احکام کرج حاضر به پذیرفتن ایشان در زندان‌های استان البرز نشده‌اند، ایشان را به زندان رجایی‌شهر منتقل کرده‌اند و اکنون در قرنطینه این زندان است.»

کیوان صمیمی که از ۱۷ آذر ۹۹ دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کرد. اواخر هفته گذشته از زندان اوین به بازداشتگاه یکی از کلانتری‌های شهر کرج منتقل شد. او حتی موفق نشده بود که هیچ یک از وسایل خود از جمله داروهایش را با خود ببرد.

صمیمی پس از انتقال به بازداشتگاه به قرنطینه ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد و روز دوشنبه ۴ بهمن‌‌ماه، از آن‌جا بار دیگر به زندان اوین بازگردانده شده بود.

مصطفی نیلی پیش از این دلیل جابه‌جایی‌های مداوم این زندانی را مخالفت دادیار اجرای احکام کرج با نگهداری او در ندامتگاه مرکزی کرج و همچنین استناد واحد اجرای احکام دادسرای مقدس به رأی خلاف قانون شعبه ۵۴ مبنی بر تبعید او به کرج عنوان کرده بود.

کیوان صمیمی ۷۳ سال دارد. پیش از این بکتاش آبتین، شاعر و فیلمساز و یکی دیگر از اعضای کانون نویسندگان ایران که به ۶ سال زندان محکوم شده بود در زندان به کرونا مبتلا شد و درگذشت. درگذشت بکتاش سبب اعتراض گسترده زندانیان و فعالان مدنی و سیاسی خارج از ایران شد. زندانیان سیاسی در دو زندان تهران بزرگ و رجایی‌شهر جمهوری اسلامی را مسئول مرگ بکتاش آبتین دانستند. کیوان صمیمی هم از جمله زندانیانی بود که مرگ بکتاش آبتین را «قتل‌ شبه‌عمد» خواند.

چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، ده‌ها تن از شرکت‌کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس  از جمله کیوان صمیمی بازداشت شدند. صمیمی اردیبهشت یک سال بعد توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. صمیمی اما به نحوه دادرسی اعتراض کرد و مجددا توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و این بار به سه سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر عینا تایید شد. نهایتا علیرغم قبول درخواست اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور، شعبه هم عرض با رد نظر دیوان، محکومیت صمیمی را از سه سال به دو سال حبس کاهش داده بود.

کیوان صمیمی در سال ۸۸ بازداشت و پس از تحمل دوران محکومیت خود از زندان رجایی شهر آزاد شده بود. این فعال سیاسی، سابقه زندانی شدن در هر دو رژیم فعلی و سابق را دارد. یکی از برادران کیوان صمیمی در دوره پهلوی و دیگری نیز در سال‌های دهه ۱۳۶۰ و در جریان کشتار زندانیان سیاسی اعدام شده‌اند.

این فعال سیاسی، سابقه زندانی شدن در دو حکومت پهلوی و جمهوری اسلامی را دارد. یکی از برادران کیوان صمیمی در دوره پهلوی و دیگری نیز در دهه ۶۰ و توسط جمهوری اسلامی اعدام شده‌اند.