براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت جمهوری اسلامی شهرهای در وضعیت قرمز کرونایی در ایران به ۴۲ شهر افزایش یافت و تهران و مشهد نیز به آن‌ها افزوده شد. شمار شهرهای نارنجی ۱۴۲، شهرهای زرد ۲۳۰ و تعداد شهرهای آبی ۳۴ شهر است.

تقریباً از تمام استان‌های کشور خبرهای اوج‌گیری سویه اومیکرون و افزایش شمار بستری‌شدگان گزارش شده است.

محسن منصوری، استاندار تهران چهارشنبه ۱۳ بهمن ‌از افزایش ۶۱ درصدی بستری‌های کرونا نسبت به هفته گذشته در این استان خبر داد.

منصوری گفت:

«ظرف روزهای گذشته مراجعین ۷۸ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته داشته و بستری‌ها نیز در سطح استان تهران ۶۱ درصد افزایش پیدا کرده است. بی‌تردید آمار خوبی را شاهد نیستیم و نیازمند مراقبت‌های جدی هستیم.»

به‌گفته او برای ادامه فعالیت دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها هنوز تصمیم جدیدی گرفته نشده است.

رسانه‌های ایران نوشته‌اند که سهم نوزادان و کودکان از موارد بستری به‌طرز بی‌سابقه‌‌ای افزایش یافته است.

مسعود مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا هفته‌های آینده را «اوج پیک ششم» کرونا دانست و گفت:

«پیک ششم به ایران رسیده و شروع آن را مشاهده می‌کنیم. به‌نظر می‌رسد که در دو الی سه هفته آینده، ممکن است که این پیک به اوج خود برسد.»

مردانی افزود:

«با توجه به افزایش شهرهای قرمز و به صدا در آمدن زنگ خطر همه‌گیری اومیکرون، محدودیت‌های کرونایی از جمله تعطیلی مدارس، برگزاری نشست‌های علمی و فرهنگی و تجمعات باید تا پایان امسال برقرار شود.»

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت جمهوری اسلامی روز گذشته (سه‌شنبه) از «آماده‌باش صددرصدی مراکز درمانی» خبر داد و گفت تنها در روز سه‌شنبه حدود ۳۵ هزار بیمار مبتلا به کرونا به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند و در عرض یک هفته آمار مراجعین چند برابر شده است.

در همین حال اقبال شاکری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از ستاد ملی مقابله با کرونا خواست تا هرچه سریع‌تر درباره محدودیت‌های کرونایی تصمیم‌گیری کند.

شاکری گفت:

«نباید مانند دفعات قبل در این موضوع تعلل شود و پس از شیوع گسترده بیماری در مورد محدودیت‌های کرونایی تصمیم‌گیری شود.»

براساس آخرین آمارهای دولتی، در ۲۴ ساعت منتهی به امروز چهارشنبه ۱۳ بهمن، ۳۸ هزار و ۱۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شد و مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در ایران به ۶ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۴۰۴ نفر رسید.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۹ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۵۶۳ نفر رسید. شمار جان‌باختگان در روز سه‌شنبه ۵۰ نفر و در روز دوشنبه ۳۰ نفر اعلام شده بود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۶۰ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۲۶۶ نفر دوز اول، ۵۴ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۷۶۱ نفر دوز دوم و ۱۸ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۳۸۷ نفر نیز دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در ایران به ۱۳۳ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۴۱۴ دوز رسید.