گروه هکری سایبری «عدالت علی» دوشنبه ۱۸ بهمن با انتشار ویدئویی از هک دوربین‌های مداربسته زندان قزل‌حصار کرج خبر داد. این گروه هدف از این اقدام را «پرده‌برداری از  ظلم و ستم و سرکوب» حکومت در یکی دیگر از زندان‌های کشور اعلام کرده و گفته که به اسناد و مدارک تازه‌ای نیز دست یافته است که به اعتراض‌های آبان‌ماه ۹۸ مربوط می‌شوند.

اسنادی که گروه «عدالت علی» ارائه کرده از جمله فهرست بیش از یک‌هزار و ۸۴۰ نفر از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های آبان ۹۸ است که اتهام‌های آن‌ها نیز در آن ذکر شده است.

افرادی که نامشان در این فهرست است اتهام‌های امنیتی از جمله «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اخلال در نظم عمومی» دارند و تا ۱۰ سال حکم گرفته‌اند.

برخی از مدارکی که به دست این گروه سایبری افتاده است مهر «خیلی محرمانه» دارند و در یکی از آن‌ها نامه‌ای خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس وقت قوه قضائیه درباره سرکوب اعتراض‌های آبان ۹۸ دیده می‌شود.

این گروه سایبری پیش از این با هک کردن دوربین‌های مدار بسته زندان اوین، از ۳۱ مردادماه سال جاری آغاز به انتشار تصاویری از این زندان کرد که در نوع خود بی‌سابقه بود. در این تصاویر نشان داده می‌شد که چگونه زندانیان مورد شکنجه، کتک و آزار و اذیت قرار می‌گیرند. حتی تلاش زندانیان برای خودکشی نیز نشان داده ‌شد. در این فیلم‌ها خونسردی مأموران و مسئولان زندان در آزار و اذیت زندانیان نیز مشهود بود.

انتشار این فیلم‌ها تأییدی بر شواهد نقض آشکار حقوق بشر در زندان‌های ایران است که نهادهای مدافع حقوق بشر بارها علیه آن اعتراض کرده‌اند.

عفو بین‌الملل ۳ شهریور / ۲۵ اوت بیانیه‌ای در ارتباط با افشای چندین فیلم از دوربین‌های مداربسته زندان اوین منتشر کرد و گفت ۱۶ فیلم فاش‌شده را که از رسانه‌های مستقل ایرانی به‌دست آمده است، تجزیه و تحلیل کرده است، «که شواهد تکان‌دهنده‌ای از ضرب‌وشتم زندانیان، آزار جنسی، بی‌توجهی و بدرفتاری عمدی با زندانیان نیازمند به مراقبت‌های پزشکی در زندان‌ها را ارائه می‌دهد».