هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران پنج‌شنبه ۲۸ بهمن / ۱۷ فوریه شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس این فدراسیون را با اکثریت آرا برکنار کرد. در این نشست هر ۸ عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به برکناری عزیزی خادم رای مثبت دادند.

در این نشست میرشاد ماجدی به‌عنوان سرپرست جدید امور اجرایی فدراسیون فوتبال برگزیده شد. ماجدی پس از محمد دادکان، اولین فوتبالیست با سابقه‌‌ حضور در رده‌های ملی است که به ریاست فدراسیون رسیده است. میرشاد ماجدی در کارنامه خود به عنوان بازیکن سابقه حضور در تیم‌های استقلال و کشاورز تهران را دارد.

مهرداد سراجی، بهرام رضائیان، شهره موسوی، احسان اصولی و مهرشاد ماجدی، پنج عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران ۲۲ بهمن‌ماه در نامه‌ای رسمی خواستار برگزاری جلسه‌ای برای عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم از ریاست این فدراسیون شده بودند.

آن‌ها از عزیزی خادم خواسته‌ بودند تا هر چه سریعتر نسبت به برگزاری جلسه‌ای برای برکناری او و همچنین تعیین سرپرست برای پیشبرد امور فدراسیون اقدام کند.

شهاب‌الدین عزیزی خادم ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ با پیروزی در رقابت با علی کریمی، مصطفی آجرلو و کیومرث هاشمی توانسته بود رئیس فدراسیون ایران شود.

به گزارش رسانه‌های ایران، فهرست تخلفات عزیزی خادم شامل ۴۳ مورد بود که این موارد در نشست امروز هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ارائه شد.

به‌جز تخلفات اساسنامه‌ای از جمله می‌توان به این موارد از تخلفات او اشاره کرد:

ـ اشاعه خرافه‌‏پرستی به‌ویژه ارتباط با فردی به نام امیر اسکندری که در این زمینه سوء سابقه داشته و شریک تجاری عزیزی خادم در یک شرکت تجاری بوده است. از این فرد در فوتبال ایران به‌عنوان کسی که «جادوگری» می‌کند نام می‌برند.

ـ به‌کارگیری غیرضروری شماری از افراد و خویشاوندان درجه یک خود در قالب مشاور، دستیار و سایر عنوان‌ها و واگذاری نگهداشت هتل آکادمی فوتبال به شرکای تجاری و اقوام نزدیک خود.

ـ اعزام افرادی به خارج از کشور که سفر آن‌ها ضرورتی نداشته و هزینه روی دست فدراسیون گذاشته است.

ـ انجام قراردادهای غیرشفاف مالی با شرکت‌هایی که هویت آن‌ها مجهول است؛ از جمله برای تجهیز ورزشگاه‌های ایران به سیستم کمک داور ویدئویی VAR و همچنین جذب اسپانسر لباس‌های تیم ملی فوتبال با واسطه‏‌ها و دلال‏‌ها.

ـ افزایش بی‌رویه حدود ۴۰ نفر دیگر به پرسنل فدراسیون.

ـ دخالت مستقیم در تصمیمات کمیته انضباطی فوتبال.

ـ و مسئولیت مستقیم در حذف تیم‌های استقلال و‌ پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا به‌دلیل دستور مستقیم به کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‏‌ای برای این دو باشگاه.

روز گذشته در پی جلسه‌ اینترنتی با حضور عزیزی خادم و رؤسای هیئت‌های فوتبال در آستانه برکناری او، علی کریمی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و نامزد قبلی ریاست فدراسیون فوتبال که از مخالفان عزیزی خادم است، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«رئیس خوبان عالم، تلاش بیهوده نکن، دیگر برای حرف‌هایت تره هم خرد نمی‌کنند حتی اگر بمانی هم باختی، قبح ریاست‌تان شکسته شد آقای رئیس.»

عزیزی خادم در مصاحبه‌های خود بارها از «خوبان عالم» نام برده بود که این مسئله به شایعه همکاری او با «جادوگران» دامن زده بود و مخالفانش بارها برای محکوم کردن اقدامات او از این اصطلاح استفاده می‌کردند.

موافقان او اما روی این نکته تاکید دارند که در دوره ریاست عزیزی خادم، که یکی از کوتاه‌ترین دوران ریاست بر فدراسیون فوتبال ایران است، تیم ملی مردان ایران توانست با کمترین مشکلی و به عنوان اولین تیم آسیایی به جام‌ جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کند و در رده زنان نیز تیم ملی توانست برای اولین بار حضور در جام ملت‌های آسیا را تجربه کند.

*این خبر به روز شد. در نسخه ابتدایی نام مهرداد سراجی به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال درج شده بود.