دور هشتم مذاکرات وین با برگزاری جلسه دوجانبه میان علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی و انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها عصر سه‌شنبه ۸ فوریه/ ۱۹ بهمن  از سر گرفته شد. 

اسرائیل سه‌شنبه ۱۵ فوریه/ ۲۶ بهمن برای اولین بار هیأتی را به محل گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران در وین فرستاد با این هدف که نگرانی‌های اسرائیل از برنامه هسته‌ای ایران نیز در مذاکرات احیای برجام لحاظ شود.  به گزارش خبرگزاری آسوشیدتدپرس، نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، روز یکشنبه طی سخنانی در کنفرانس روسای سازمان‌های بزرگ یهودی آمریکا هشدار داد که ایران از فرصتی که خروج آمریکا از برجام در اختیارش گذاشت، برای پیشبرد برنامه هسته‌ای خود تا سطحی که به درجه تسلیحاتی نزدیک شده، استفاده کرده است.

بنت خاطرنشان کرد که محدودیت‌های ۱۰ ساله برای غنی‌سازی اورانیوم و سایر جنبه‌های کلیدی برنامه هسته‌ای ایران در توافق اولیه قرار است در سال ۲۰۲۵ یعنی تا دو سال و نیم دیگر برداشته شود.

بنت گفت رفع این محدودیت‌ها به ایران امکان می‌‌دهد که برای مقاصد نظامی به غنی‌سازی اورانیوم بپردازد.   

در همال حال، نخست‌وزیر اسرائیل گفت لغو فوری تحریم‌ها میلیاردها دلار در اختیار ایران قرار می‌دهد که هزینه گروه‌های نیابتی متخاصم در امتداد مرزهای اسرائیل کند. بنت گفت:

«به نظر می‌رسد نسخه دوم برجام منطقه را برای اسرائیل و سایر نیروهای خواهان ثبات در خاورمیانه خشن‌تر و بی‌ثبات‌تر کند.»

نخست وزیر اسرائیل در ادامه سخنانش در کنفرانس روسای سازمان‌های بزرگ یهودی آمریکا به تأکید اعلام کرد اسرائیل اجازه نخواهد داد ایران به یک کشور هسته‌ای تبدیل شود و به همین سبب هم به توافق جدید متعهد نخواهد بود. بنت گفت:

«ما یک خط قرمز واضح و غیرقابل مذاکره داریم: اسرائیل همیشه آزادی عمل برای دفاع از خود را حفظ خواهد کرد.»

بنت صبح یکشنبه در جلسه هفتگی کابینه نیز سخنان مشابهی را ایراد کرد.

 در همان حال رسانه‌های داخلی صبح یکشنبه گزارش داده بودند ۲۵۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای درباره مذاکرات وین برای احیای برجام، خطاب به ابراهیم رئیسی نوشتند: دولت آمریکا و سه کشور اروپایی باید به جمهوری اسلامی تعهد دهند که تحریم‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای علیه ایران از جمله تحریم‌های موسوم به آیسا، کاتسا و U-Turn را لغو کنند. نمایندگان از رئیسی و تیم‌مذاکره‌کننده‌اش خواستند از آمریکا و سه قدرت اروپایی ضمانت بگیرند که پس از برجام از توافق خارج نمی‌شوند. مجلس شورای اسلامی این اختیار را دارد که هرگونه توافق پیشنهادی بین ایران و سایر طرف‌های مذاکره در وین را تایید یا رد کند.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز شنبه به شرکت‌کنندگان در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت مذاکرات در ۱۰ ماه گذشته پیشرفت زیادی داشته و  اکنون توافق در دسترس است. 

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران که برای شرکت در پنجاه و هشتمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در شهر مونیخ آلمان حضور دارد، در طی سخنانی گفت:

«اکنون که با شما سخن می‌گویم، همکاران من در وین با بازی‌های دوگانه طرف غربی بر سر “متن” و “زمان” روبرو هستند. مهم‌ترین چالشی که در وین با آن روبرو هستیم ضمانت سیاسی و ضمانت اجرایی [توافق] است.»