سخنگوی سپاه پاسداران در سخنانی ادعا کرد که ایران بارها به مقامات کردستان عراق درباره «چند مقر موساد» در این منطقه هشدار داده‌اند. رمضان شریف گفت اگر عراق برای برچیدن این مقرها کاری نکند، ایران دوباره پاسخ خواهد داد.

سپاه پاسداران بامداد یکشنبه، ۲۲ اسفند با ۱۲ موشک بالستیک، مناطق اطراف ساختمان کنسولگری آمریکا در اربیل را هدف قرار داد که بر اثر آن دو غیرنظامی مجروح شدند و خسارات مادی زیادی به خانه‌های اطراف وارد شد. روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همان ‌روز در بیانیه‌ای مسئولیت این عملیات را پذیرفت و اعلام کرد «مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها» در عراق را مورد هدف موشک‌های نقطه‌زن قرار داده است.

سپاه در ادامه این بیانیه به دولت اسرائیل هشدار داده بود که در آینده با «پاسخ‌های سخت، قاطع و ویرانگر» مواجه می‌شود.

رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در ادامه مصاحبه با شبکه المسیره گفت:

«این حق طبیعی است که هر مقری که از آن هر حمله‌ای که امنیت ایران را هدف قرار دهد، تخریب کنیم و این یک خط قرمز است.»

حمله اسرائیل به مقر سپاه در کرمانشاه

رمضان شریف در ادامه مصاحبه با المسیره به سخنان ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق اشاره کرد که پیش از این درباره دو مقر موساد در عراق از جمله مقر ادعایی در اربیل هشدار داده بود. رمضان شریف برای تأیید ادعاهای سپاه درباره وجود این دو مقر در عراق گفت:

«[اسرائیلی‌ها] خودشان اعلام کردند که پهپادهایشان که به فراز پایگاهی در کرمانشاه آمدند از مقرهایشان در اربیل به پرواز درآمده بودند.»

کتائب حزب‌الله عراق، از گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران دوشنبه ۲۳ اسفند با انتشار بیانیه‌ای گفت حمله موشکی سپاه پاسداران به اربیل عراق در واکنش به حمله پهپادی اسرائیلی‌ها «از خاک عراق» به غرب ایران انجام شد. شبکه تلویزیونی المیادین، از قول «منابع موثق» گفت که «۲۳ بهمن سال جاری شش پهپاد اسرائیلی با هدایت از مقری در اربیل، اقدامات خرابکارانه‌ای علیه یک مقر نظامی در کرمانشاه انجام دادند.»

 شریف در ادامه مصاحبه با المسیره گفت:

«در صورتی که مقامات عراقی برای برچیدن دیگر مقرهای [اسرائیل] در این کشور اقدام نکنند، در حالی که امنیت ما از این منطقه هدف گرفته شده است، بی‌تردید پاسخ خواهیم داد.»

پایگاه دوم: حریر

دو روز قبل عباس حاجی‌‌نجاری از فرماندهان سابق سپاه پاسداران در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما تایید کرد که حمله موشکی سپاه به اربیل در پاسخ به حمله پهپادی اسرائیل به کرمانشاه انجام گرفت.

 این فرمانده سابق سپاه ادعا کرد که پایگاه حریر در عراق هم در اختیار اسرائیل قرار دارد.

پارلمان عراق برای بررسی ادعاهای سپاه پاسداران کمیته‌ حقیقت‌یابی تشکیل داده و از سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و همچنین وزیر کشور اقلیم کردستان عراق برای ارائه توضیحاتی درباره حمله به اربیل در پارلمان با حضور سران فراکسیون‌ها دعوت کرده است.

 ایرج مسجدی نقض حاکمیت عراق را رد کرده و گفته بود این عملیات صرفاً علیه اسرائیل بود و نه علیه آمریکایی‌ها یا عراق.

۲۱۳ نماینده مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه ۲۴ اسفند با انتشار بیانیه‌ای از حملات موشکی سپاه پاسداران به اقلیم کردستان عراق حمایت کرده‌اند.