به‌گزارش رویترز، پس از سلسله حملات مرگبار اعراب در اسرائیل و افزایش خشونت‌ها، ساکنان محلی گفتند در نزدیکی شهر بیت لحم در کرانه باختری، در جریان پرتاب سنگ از سوی فلسطینی‌ها سربازان اسرائیلی یک مرد فلسطینی را کشتند.

ارتش اسرائیل گفت نیروهای این کشور به یک فلسطینی که به سمت یک خودروی اسرائیلی کوکتل ‌مولوتف پرتاب کرده بود، شلیک کردند.

این خشونت‌ها با آغاز ماه رمضان همزمان شده است.

ارتش اسرائیل گفت روز گذشته، یکشنبه ۲۱ فروردین / ۱۰ آوریل در بیت لحم، یک زن فلسطینی پس از نادیده گرفتن هشدار‌های سربازان و حمله به سمت سربازان اسرائیلی هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. ارتش اسرائیل تحقیقات درباره این حادثه را آغاز کرده است.

مقام‌های امنیتی اسرائیل همچنین گفتند ساعاتی بعد، یک زن فلسطینی مسلح به چاقو پس از زخمی کردن سطحی یکی از نیروهای مرزبانی در الخلیل (هبرون) مقابل «غار مخپلا» که مسلمان‌ها آن را حرم ابراهیمی می‌نامند، به ضرب گلوله کشته شد.

در پی حملات سه فرد از اقلیت عرب اسرائیل و دو فلسطینی از اهالی کرانه باختری که از اواخر ماه مارس منجر به کشته شدن ۱۴ نفر در اسرائیل شد، نیروهای اسرائیلی در حالت آماده باش قرار دارند.

از ژانویه تاکنون، بیش از ۲۰ فلسطینی که بیشتر آن‌ها شبه‌نظامیان مسلح بودند، توسط نیروهای اسرائیلی کشته شده‌اند. فلسطینی‌ها از افزایش خشونت در شهرک‌‌های اسرائیلی کرانه باختری نیز خبر داده‌اند.

حسین الشیخ، یک مقام ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین، گفت:

«گسترش شهرک‌سازی‌ها توسط اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی که فلسطینی‌ها خواهان ایجاد کشور خود در آن‌ها هستند و بازدید اسرائیلی‌های راست افراطی از مسجد الاقصی در اورشلیم، به تشدید تنش‌ها منجر شده است.»

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل گفته است که مهاجمان عرب «در تلاش برای نابودی ما بودند» و «نفرت از یهودیان و دولت اسرائیل» آن‌ها را برانگیخته است.

نیروهای اسرائیلی حملاتی را در شهر جنین واقع در کرانه باختری و اطراف آن انجام داده‌اند تا آن‌چه را که بنت «موج جدید تروریسم» می‌نامد، خنثی کنند.