شبکه حقوق بشر کردستان گزارش داده که یک جوان کُرد ۲۵ ساله به نام میلاد جعفری اهل کرمانشاه هنگامی که به اتهام مربوط به «مواد مخدر» در تهران توسط نیروهای انتظامی بازداشت شده بود، به‌طرز مشکوکی در بازداشتگاه آگاهی شاپور جان باخته است.

خانواده این شهروند کُرد ساکن تهران علت مرگ او را شکنجه در یکی از بازداشتگاه‌های نیروی انتظامی اعلام کردند.

یک منبع آگاه و از نزدیکان میلاد جعفری به شبکه حقوق بشر کردستان گفته است میلاد جعفری روز پنج‌شنبه ۱۸ فروردین همراه با یکی از دوستانش در سه راه افسریه تهران توسط ماموران پلیس اگاهی به‌طرز خشونت‌آمیزی بازداشت شده است:

«با گذشت چند روز و پس از پیگیری‌های مکرر خانواده، از پزشکی قانونی کهریزک تهران با خانواده تماس گرفتند و خواستند برای تحویل جسد به آنجا مراجعه کنند.»

به گفته این منبع، پس از مراجعه خانواده به پزشکی قانونی کهریزک عکس‌های جسد میلاد جعفری به پدرش نشان داده شد و در خصوص علت مرگ این جوان ۲۵ ساله دلایل مختلفی همچون «خودکشی» و «سقوط از ارتفاع» هنگام بازداشت را اعلام کردند. این در حالی است که آثار کبودی روی بدن و آثار خونریزی روی صورت در عکس‌ها مشهود بوده است.

بنا به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، همچنین به خانواده این شهروند گفته شده که جسد در تاریخ ۱۹ فروردین به پزشکی قانونی کهریزک انتقال داده شده، اما نیروهای انتظامی تاریخ مرگ میلاد جعفری را ۲۲ فروردین اعلام کرده‌ است.

خانواده میلاد جعفری به‌دلیل روشن نبودن دلیل مرگ فرزند‌شان از تحویل جسد تا انجام کالبدشکافی خودداری کرده‌اند.

بهمن‌ماه ۱۳۹۹ نیز یک جوان ۲۰ ساله کُرد به نام مهرداد طالشی بر اثر شکنجه توسط ماموران نیروی انتظامی در اداره آگاهی تهران کشته شد، اما نیروی انتظامی مرگ این جوان را «سکته قلبی» اعلام کرده بود.