به‌گزارش وب‌سایت «رویداد۲۴»، شماری از کارکنان معترض وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته‌اند پس از اعتراضات اخیر علیه حجت‌الله عبدالملکی، وزیر کار، زیر فشار قرار گرفته‌اند.

یکی از کارکنان معترض وزارت کار گفته است حراست برخی از نیروهایی که جلوی وزیر کار صحبت کرده‌اند را احضار کرده است. یکی دیگر از کارکنان از فضای امنیتی جلسه انتخاب اعضای کمیته رفاهیات این وزارتخانه خبر داده و گفته است:

«نامه عدم نیاز چند نفر از همکاران ما امضا شده و به کارگزینی ارسال شده است. نامه چند نفر هم روی سیستم قرار گرفته و آماده امضاست.»

کارکنان معترض، به «رویداد۲۴» گفته‌اند قبل از اعتراضات هم پیش‌بینی می‌کردند که این اتفاق‌ها رخ دهد و برای آن‌ها پرونده درست کنند. یکی از آن‌ها در این‌باره گفت:

«اما واقعاً وضعیت معیشتی و کاهش مزایای رفاهی ما به اندازه‌ای بود که موضوع تشکیل پرونده برایمان اهمیتی نداشت ولی این‌که بخواهند به‌خاطر اعتراض، نامه عدم نیاز بزنند، غیرمنطقی است. شما فکر کنید خودشان می‌گویند جلسه بگذاریم و حرف‌هایتان را بزنید، بعد که مشکلات را می‌گوییم این‌طور برخورد می‌کنند.»

روز سه‌شنبه ۳۰ فروردین، جمعی از کارکنان وزارت کار در محوطه این وزارتخانه تجمع کردند و ضمن اعتراض به وضعیت معیشتی خود، به حذف اضافه‌کاری، لغو مزایا و کاهش دستمزدها اعتراض کردند.

در این تجمع، شعارهایی علیه حجت‌الله عبدالملکی، وزیر کار سر داده شد. معترضان شعار می‌دادند: «پرداخت با عدالت». آن‌ها می‌گویند وقتی وزارت کار توان حل مشکلات کارکنان خود را ندارد، چگونه می‌تواند بحران معیشتی و اشتغال در کل کشور را مدیریت کند. حتی شماری از کارکنان معترض از حامیان دولت ابراهیم رئیسی هستند.

به‌گفته کارکنان، در سال جدید اضافه‌کاری و مزایای رفاهی آن‌ها قطع شد و اعتراض مداوم آن‌ها نتیجه‌ای در بر نداشت.

آن‌ها می‌گویند پایه حقوق کارکنان وزارت کار نسبت به قانون بودجه افزایش پیدا کرده است اما اضافه‌کاری آن‌ها را محاسبه نکرده‌اند.

انتصابات جدید وزیر کار نیز از جمله مورد اعتراض کارکنان وزارت کار است. آن‌ها می‌گویند حجت‌الله عبدالملکی از کمیته امداد مدیرانی به وزارت کار می‌آورد که «نیروی تخصصی» نیستند.

عملکرد حجت‌الله عبدالملکی صدای نمایندگان اصولگرای مجلس را هم درآورده است. او زمانی که کار خود را در دولت سیزدهم آغاز کرد وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال را داد اما با توجه به وضعیت نابه‌سامان اقتصادی چنین وعده‌هایی غیرواقعی به‌نظر می‌رسند.

کارکنان معترض وزارت کار نیز می‌گویند در حالی‌ که آن‌ها خود با مشکلات معیشتی دست به‌ گریبانند، باید از مردم طعنه حرف‌های وزیر را هم بشنوند.

کارکنان وزارت کار بهمن‌ماه سال گذشته نیز تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند.