مریم جعفری آذرمانی، شاعر و نویسنده، چهارشنبه ۱۱ خرداد در توئیتی از بازداشت همسرش، وحید هروآبادی، در مرز بازرگان خبر داد. او به «زمانه» گفت که همسرش هنگام عبور از مرز دستگیر شد و سپس منتظر رسیدن نیروهای امنیتی بود.

وحید هروآبادی

وحید هروآبادی در سال‌های گذشته یک روحانی منتسب به جریان نزدیک به محمود احمدی‌نژاد توصیف می‌شد. او در کانال تلگرامی‌اش خود را «إنی جاعل فی‌الارض خلیفة | لیبرال | سکولار | پلورال | اومانیست | معتقد و ملتزم به اعلامیه جهانی حقوق بشر و نسل‌های بعدی آن» معرفی کرده است.

او در عکسی که از خود در حال دستفروشی در برابر نهاد رهبری دانشگاه تهران منتشر کرده بود، نوشته بود:

«با ۱۵ سال سابقه‌ی تحصیل و تدریس در حوزه علمیه و ۹ سال سابقه تبلیغ و فعالیت‌های دانشگاهی فرهنگی در دانشگاه تهران به‌دلیل سخنرانی مقابل دادگاه انقلاب و علاقه‌مندی به دکتر احمدی‌نژاد اخراجم کرده‌اند. سطح تحمل‌شان نسبت به یک طلبه که این‌قدر باشد، نسبت به بقیه خصوصاً دانشجویان چقدر است؟»

زمانه برای اطلاع از وضعیت هروآبادی با مریم جعفری آذرمانی گفت‌و‌گو کرد.

این گفت‌و‌گو را در ساوندکلاود بشنوید:‌

جعفری آذرمانی می‌گوید که هم اطلاعات سپاه پاسداران و هم وزارت اطلاعات از شاکیان پرونده وحید هستند. او پس از تماس اولیه همسرش از مرز بازرگان، هنگام بازداشت، دیگر با او تماسی نداشته و اطلاعی از وضعیت وحید ندارد.

به گفته همسر هروآبادی، این روحانی معترض از ۹۷ به نشر اکاذیب و توهین به رهبری و چندین اتهام دیگر متهم شده و تحت فشار قرار گرفته است.