سید شهاب حسینی، زندانی عقیدتی اهل سنت است که در زندان رجایی‌شهر کرج دوران حبس خود را می‌گذراند و در روزهای گذشته از سلول‌های انفرادی این زندان به بند عمومی بازگردانده شد.

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سد شهاب حسینی که دوران محکومیت ۱۵ ساله خود را سپری می‌کند، علی‌رغم داشتن اختلالات اعصاب و روان از دریافت خدمات درمانی و پزشکی محروم است.

یک منبع آگاه در مورد وضعیت سید شهاب حسینی به هرانا گفته که چند ماه پیش توسط مسئولان زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود که به‌موجب آن مشکل دیسک کمر این زندانی رو به وخامت گذاشته است.

این منبع مطلع در خصوص انتقال این زندانی عقیدتی اهل سنت به سلول انفرادی گفته است:

«تنها به‌دلیل اعتراض به وضعیت خود و عدم رسیدگی پزشکی با دستور رئیس زندان به‌صورت تنبیهی به انفرادی منتقل شده و روز یک‌شنبه ۱۵ خرداد به بند عمومی اندرزگاه ۷ سالن انتقال یافت.»

سید شهاب حسینی پیش‌تر نیز در تاریخ ۵ تیرماه ۱۳۹۹ به یکی از سلول‌های انفرادی بند امن زندان رجایی شهر کرج منتقل شد و سرانجام پس از گذشت بیش از ۱۷ ماه، در تاریخ ۱۶ آذرماه ۱۴۰۰، به بند ۷ این زندان منتقل شده بود.

یک منبع آگاه در خصوص این زندانی سنی مذهب به هرانا گفته بود:

«خانواده این زندانی که پرونده مستند مبنی بر اختلال روانی در بیمارستان نفت دارد، بارها درخواست برای عدم توانایی تحمل حبس را به دادستان و مراجع ذی‌ربط مطرح کرده‌اند، با این حال نه تنها به درخواست این خانواده پاسخی صریح و روشن داده نشده، بلکه این زندانی به عناوین مختلف بارها توسط مسئولان زندان به نام‌های محرمی مسئول بند اطلاعات، شهبازی دفتردار رئیس زندان، محسن منصوری افسر شب و احسان دوست پاسیار بند مورد ضرب و شتم قرار گرفته که موجب وخامت حال و در یک مورد شکستگی لگن او شده است.»

سید شهاب حسینی در تاریخ ۲۵ فروردین ماه ۱۳۹۳ توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شد. گفته می‌شود نیروهای امنیتی برای اخذ اعتراف اجباری اقدام به بازداشت شماری از اعضای خانواده او کرده بودند. این زندانی عقیدتی نهایتا تحت این فشارها در گزارشی با مضمون تلاش برای بمب‌گذاری، تن به اعتراف اجباری علیه خود داد. شهاب حسینی آن زمان پس از چند ماه از یکی از بازداشتگاه‌های این نهاد امنیتی به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

سید شهاب حسینی توسط دادگاه انقلاب به اتهام «بغی از طریق هواداری از داعش» به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.